اجرای طرح کاداستر در ۹۹درصد از منابع طبیعی  ایلام

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام از اجرای طرح کاداستر در بیش از ۹۹ درصد از منابع طبیعی این استان خبر داد.

 ابراهیم  پیرزادیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: مجموع مساحت عرصه‌های منابع طبیعی استان معادل یک میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار است که تاکنون ۹۹/۸درصد  طرح کاداستر در آن اجرایی شده است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام با اشاره به پیشرو بودن استان در اجرای طرح کاداستر، تصریح کرد: با رایزنی های صورت گرفته با ثبت اسناد و املاک استان تلاش خواهد شد هرچه سریعتر اجرای طرح در منابع طبیعی استان به اتمام برسد.

 

پیرزادیان اجرای طرح کاداستر را در جهت حفاظت از منابع طبیعی تاثیرگذار عنوان و ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح منابع طبیعی تعیین تکلیف شده و امکان دست‌اندازی سودجویان به این سرمایه‌های خدادادی کم ‌شود.

 

وی تاکید کرد: اجرای طرح کاداستر منجر به صدور سند تک برگ برای اراضی منابع طبیعی می‌شود که تثبیت مالکیت دولت و تعیین حدود مستثنیات از مهمترین مزیت‌های این طرح است و از طریق آن هم می‌توان اختلافات ملکی را رفع کرد و هم امکان تعرض به اراضی ملی و دولتی را به حداقل رساند.

 

مدیر کل منابع طبیعی ایلام خاطرنشان کرد: در صورت اجرای طرح کاداستر در منابع طبیعی، دولت به میزان مالکیت خود اشراف داشته و امکان پاسخگویی به استعلامات نیز در کمترین زمان فراهم خواهد شد که این موضوع امکان سرمایه‌گذاری در عرصه‌های منابع طبیعی را برای سرمایه‌گذاران تسهیل خواهد کرد.

 

کد خبر 1241256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha