شب نشینیِ یلدا بهترین فرصت برای تعمیق صله رحم است

حجت الاسلام والمسلمین بابایی گفت: شب نشینیِ یلدا بهترین فرصت برای تعمیق صله رحم در میان اعضای خانواده و اقوام است.

حجت الاسلام حبیب بابایی در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان از استان قم گفت: سنت حسنه ما ایرانی ها در شب یلدا به عنوان بلندترین شب سال، دور هم جمع شدن و صله‌رحم آن هم با محوریت احترام و تکریم بزرگترهای قوم و خویش است که این مهم مورد تأکید و سفارش دین مبین اسلام نیز قرار دارد.

 

کارشناس حوزوی و فعال فرهنگی افزود: در واقع باید گفت سنت باستانی شب یلدا تا آن جا که مستلزم احیای آموزه هایی همچون صله رحم، احترام به بزرگترها و تقویت اُنس و الفت و همدلی میان اعضای خانواده شود، امری بسیار خوب و پسندیده است.

 

وی با بیان این که از جمله برکات و دستاوردهای صله رحم در چنین مناسبت هایی، ارتقای سطح شادابی ،نشاط و امید در بین خانواده هاست، گفت: با توجه به این که یکی از اهداف اصلی دشمن در قبال جامعه ما، تزریق افسردگی و ناامیدی میان مردم است، لذا اهتمام نسبت به چنین برنامه هایی می تواند به نوعی خنثی کننده توطئه دشمن نیز باشد.

 

این کارشناس فرهنگی خاطرنشان کرد: البته باید مراقب باشیم که در اجرای چنین سنت‌هایی خدای ناکرده دچار افراط و یا معصیت همچون اسراف در مخارج، چشم و هم چشمی و نیز اختلاط میان محرم و نامحرم و ... نشویم که این ها قطعاً مخالف احکام دین مبین اسلام است و خودش باعث از بین رفتن برکت ها در زندگی می شود.

.........

فاطمه عسگری

کد خبر 1241295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha