حضرت زهرا(س) نمونه کامل یک تربیت اسلامی است

امیری حضرت زهرا(س) را نمونه کامل یک تربیت اسلامی دانست و گفت: حضرت علی(ع) و خانم فاطمه زهرا(س) با محوریت رسول اکرم(ص) هرم اسلام ناب محمدی را تشکیل می دهند.

امین امیری با تسلیت ایام فاطمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: بدون شک در بین زنان و بانوان دین اسلام، حضرت زهرا(س) از محبوبترین چهره های مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و علمی زمان خویش بودند.

 

مسئول کانون الغدیر درویشانبر لنگرود افزود: حضرت فاطمه(س) یکی از پنج بانوی قدسی جهان به شمار میرود و جایگاه بسیار رفیعی در اسلام دارد از این رو افضل از همه بانوان جهان و از مقام عصمت کبری برخوردار است.

 

وی با تاکید بر اینکه این بی بی دو عالم از هر حیث الگوی زنان بعد از خود است بیان کرد: دوستی و دشمنی با آنحضرت به منزله دوستی و دشمنی با  پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) است.

 

امیری تصریح کرد: صحبت کردن از حضرت زهرای مرضیه(س) سخت است چرا که حرف زدن از ایشان حرف زدن از مظلوم و ستمدیده است، از دردها و سختی هایی که متحمل شدند و اما با بصیرت و ولایتمداری خود پای خطبه فدکیه همه را بیان کردند.

 

وی با تاکید بر مسئولیت اخلاقی و دلسوزی آنحضرت نسبت به دین، جهاد، امر به معروف و مبارزه در راه حق و... افزود: حضرت زهرا نمونه کامل یک تربیت اسلامی است و حضرت علی(ع) و خانم فاطمه زهرا(س) با محوریت رسول اکرم(ص) هرم اسلام ناب محمدی را تشکیل می دهند.

 

امیری در ادامه با اشاره به آیین سوگواری ایام فاطمیه اول و دوم بیان کرد: به مدت ۲۱ شب برنامه روضه و سخنرانی را توسط بانیان نمازگزار تدارک دیدیم که در مسجد در حال برگزاری است.

 

وی تصریح کرد: در روز شهادت بی بی دو عالم نیز دسته عزاداری، قرائت حدیث کسا، روضه و سخنرانی را خواهیم داشت و در پایان مراسم هم مومنان حاضر نهار را مهمان سفره فاطمه زهرا (س) خواهند بود.

کد خبر 1241338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha