نشان استاندارد ایران برای صادرات معتبر می شود

هاشمی با بیان اينکه نتایج گواهی های استاندارد ایران در هیچ جای عالم اعتبار ندارد، گفت: تلاش می کنیم تا آذرماه سال آینده نشان استاندارد ما معتبر شود و تجار بتوانند به راحتی اقدام به صادرات کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سیدمحمود هاشمی صبح امروز چهارشنبه (۳۰ آذر) در مراسم تودیع و معارفه سرپرست اداره کل استاندارد خراسان جنوبی اظهار داشت: خراسان جنوبی یکی از انقلابی ترین استان های کشور محسوب می شود و باید به این موضوع افتخار کرد.

 

رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران با اشاره به بحث تمرکز بر کیفیت محصولات استراتژیک استان گفت: استاندارد تمام شئون زندگی انسان را شامل می شود و بحث کیفیت برآمده از نشان و علامت استاندارد است.

 

وی بیان کرد: نشان استاندارد سقف کیفیت نیست بلکه بخش قابل قبول کیفیت است و برای کیفیت بالا، حد متوسط و پایین باید نشان های لازم در نظر گرفته شود.

 

رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران با بیان اینکه کیفیت با ساز و کار انسانی اگر ظهور کند هیمنه برای استاندارد خواهد آورد، گفت: امروزه همه اربابانش که به دنبال ترویج محصولات بی کیفیت بودند به سمت استاندارد آمده اند و این کیفیت باید از خودمان در تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی ها شروع شود.

 

وی ادامه داد: اگر سخت گیری ها ناظر بر کیفیت باشد در آینده نتایج مثبت آن از جمله افزایش تولید و صادرات خوب را خواهیم دید.

 

هاشمی با اشاره به اینکه نتایج گواهی های استاندارد ایران در هیچ جای عالم اعتبار ندارد، ادامه داد: تلاش می کنیم تا آذرماه سال آینده نشان استاندارد ما معتبر شود و تجار بتوانند به راحتی اقدام به صادرات کنند و باید به این سمت برویم که همه شئون استاندارد شود.

 

رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران بیان کرد: باید در استانداردها یک تجدیدنظری صورت گیرد و از ظرفیت های انقلابی در تمامی بخش ها و اوزان استفاده کنید و عزم ملی سازمان استاندارد این است که ورود جدی در بازار داشته باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه استاندارد مانع تولید نیست، افزود: استاندارد محرک تولید باکیفیت است و باعث تسهیل گری می شود اما جلوی تولید کالای نامرغوب را باید بگیریم و تسلیم هیچ جریانی در زمینه تولید کالای بی کیفیت نخواهیم شد.

 

هاشمی عنوان داشت: برخورد با فساد هزینه دارد و این مسیر را باید حتما برای ایجاد یک تحول طی کنیم و با نهادهای تولیدی جهت تعالی استاندارد تعامل داشته باشید.

 

 

کد خبر 1241348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha