نشست کمیته تبصره ۱۴ در استان سمنان برگزار شد

اولین نشست کمیته تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱ ویژه موسسه های فرهنگی، هنری و قرآنی استان سمنان به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان تشکیل و در خصوص شیوه توزیع این اعتبارات بحث و تصمیم گیری شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، مجید رهبر در اولین نشست کمیته تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱ ویژه موسسه های فرهنگی، هنری و قرآنی استان سمنان که مدیران تبلیغات اسلامی و نیز حوزه های علمیه و نماینده ای از سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز حضور داشتند با بیان آیین نامه این تبصره و چگونگی اعتبارات و توزیع آن گفت: بر اساس این تبصره و در مرحله اول ۱۲ میلیارد ریال اعتبار به استان سمنان اختصاص یافته که باید توزیع شود.

 

قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه این اعتبارات باید از طریق موسسه های فرهنگی، هنری و قرآنی دارای مجوز فعالیت معتبر توزیع شود تاکید کرد: بر اساس قانون ۳۰ درصد از اعتبارات امسال باید به طرح های تسهیل ازدواج جوانان، راههای توسعه فرزندآوری در جامعه، مقابله با کاهش سن ازدواج، استحکام خانواده با رویکرد دینی اختصاص و هزینه شود.

 

وی با یادآوری اینکه سال گذشته این اعتبارات می بایست در امر کاهش آسیب هاس اجتماعی هزینه می شد گفت: موسسه هایی که تازه تشکیل شده نمی توانند از این اعتبارات بهره مند شوند و باید یک سال از تاسیس آن گذشته باشد و مجوز آنها نیز دارای اعتبار زمانی باشد.

 

رهبر خاطرنشان ساخت: ۷۰ درصد مابقی اعتبارات می تواند در سایر موضوع های فرهنگی و هنری و دینی و قرآنی با تصویب این کمیته هزینه شود.

 

حجت الاسلام مطیعی امام جمعه سمنان، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و دبیر این کمیته و سایر اعضا نیز در این جلسه به بیان دیدگاهها و پیشنهادت خود پرداختند و در خصوص شیوه تقسیم استانی اعتبارات بحث و تبادل و مقرر شد تا ۱۵ روز موسسه های مختلف در استان سمنان طرح های مناسب خود را برای بررسی در این کمیته به صورت مکتوب ارائه دهند.

 

این کمیته با دبیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هدف توزیع استانی این اعتبارات برای توسعه فعالیت های فرهنگی هنری تشکیل شده و امسال ریاست این کمیته به نماینده ولی فقیه در استان قرار گرفته است.

 

یک نماینده مجلس شورای اسلامی در استان نیز به عنوان ناظر در این کمیته عضویت دارد که علیزاده نماینده دامغان در نشست مذکور حضور داشت.

 

کد خبر 1241351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha