سریال تلویزیونی «حضرت احمد بن موسی (ع)» طی مدت ۳۰ ماه تمام می شود

مشفقیان گفت: قرارداد سریال تلویزیونی «حضرت احمد بن موسی (ع)» در شهریور منعقد شد و مقرر شده است طی مدت ۳۰ ماه تمام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، مصطفی مشفقیان، امروز چهارشنبه (30 آذر) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه عملکرد یک ساله سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: شرایط کرونا رو پشت سر گذاشته بودیم و چالش جدی شکل گرفت، 27 فرهنگسرا را فعال شد و 23 هزار نفر از برنامه های فرهنگی و سالن های ورزشی استفاده کردند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه در حوزه زیر ساخت کارهای خوبی شکل گرفت، اظهار کرد: باغ «مهربانو» نخستین باغ تفریحی ورزشی و فرهنگی ویژه بانوان است و فرهنگسرای «معلولین» به عنوان بیست و هشتمین فرهنگسرا وارد چرخه کار شد.

وی با اشاره به اینکه دیوارنگاره میدان «امام حسین (ع)» در 300 متر مربع و بزرگترین سازه فرهنگی جنوب کشور طی 2 هفته آینده آغاز به آماده سازی می کند.

مشفقیان با اشاره به اینکه قرارداد سریال تلویزیونی «حضرت احمد بن موسی (ع)» در شهریور منعقد شد و مقرر شده است طی مدت 30 ماه تمام می شود، اظهار کرد: ایراد شیراز اینست که برای تفریح و ورزش کودکان فضای زیادی نداریم و تلاش برای ساخت شهریازی را در دستور کار قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه هلدینگ «ایران فان» تفاهمنامه ای با شهرداری شیراز منعقد کرد و در آستانه عقد قرارداد شهریازی هستیم و در پارک کوهستانی «دراک» فعالیت می کند و پیگیری و مطالبه گری رسانه ها را می طلبد.

وی با اشاره به اینکه احیای هویت محلات و مسجد محوری طرح شاخص بود، اضافه کرد: سال اول برای احصا و بررسی گذشت و این طرح طی چهار سال آینده ادامه کار می دهد چرا که اعتقاد داریم مسجد به عنوان پایگاه مهم محلات برای نیازهای فرهنگی، اجتماعی و محلی باشد.

مشفقیان با اشاره به اینکه فرهنگسرا ها توزیع پذیری درست ندارند و برخی نقاط شهر فرهنگسرا ندارند، اظهار کرد: مسجد را به عنوان فرهنگسرای کوچک دیدیم که همان خدمات را از مسجد پیگیری می کنیم و مسجد بستر برگرازی رویداد شده است.

وی با اشاره به اینکه در بعد ورزشی طی فرایند های استعداد یابی ورزشی فعالیت می کند، افزود: تیم بسکتبال شهرداری شیراز حاصل فرایند استعدادیابی شهرداری بود و نوید به جوانان و نوجوانان است.

معاون فرهنگی شهردار شیراز اظهار کرد: دهه های گردشگری شهر شیراز برگزار شد و مسیرهای گردشگری هم رونق گرفت.

وی با اشاره به اینکه کارت منزلت «شهروندی» در نظر گرفته شده است و برای سال جاری هفت هزار نفر جامعه هدف این کارت است، اضافه کرد: تمام شهروندان بالای 60 سال شیرازی می توانند در سایت شهرداری ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اینکه 6 «پردیس مهر» در 6 نقطه شهر به عنوان مراکز مشاوره شهرداری ایجاد شده است، اضافه کرد: ساخت 14 زمین چمن مصنوعی در مدارس محروم ساخته می شود، شهر شیراز شهر محروم از لحاظ سرانه ورزشی است.

مشفقیان با تاکید بر اینکه هفتگی رویداد پیاده روی را برگزار می شود، اضافه کرد: 650 میلیارد تومان بودجه مصوب این سازمان در سال 1401 بود و تا امروز از آن بودجه 45 میلیارد تومان، معادل 6 درصد، تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه بیش 700 نفر مربی در فرهنگسرا و سالت های ورزشی وجود دارد، افزود: هیچ فرهنگسرای به بخش خصوصی واگذار نشده است.

مشفقیان با اشاره به اینکه ساخت سینما محله در فرهنگسرا می تواند استقبال بیشتری از سینما داشته باشد، اظهار کرد: مرکز تخصصی آموزش و ترویج فرهنگ شهروندی در بلوار «شهید چمران» راه اندازی می شود.

وی با تاکید بر اینکه در پاسخ به سئوالی در خصوص خریداری از یک فروشگاه ورزشی در شیراز گفت: تمام خریدها و تعهدات سازمان فرهنگی بر اساس نظارت شهرداری و بعد از طی شدن موارد قانونی بوده است.

وی افزود: جمعه گذشته رویداد ورزشی داشتیم که هزاران هدیه داد و صدها برنامه های فرهنگی دارد و خیلی طبیعی است که وسایل ورزشی را خریداری کرده است و رئیس سازمان هم نمی داند از کدام بخش خریداری می کنند و اصلا رقم 50 میلیارد تومان برای هزینه خریداری وسائل ورزشی وارد سازمان نشده است.

کد خبر 1241449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha