تصمیم شیلی برای افتتاح سفارتخانه در رام الله

رئیس جمهوری شیلی اعلام کرد: ما قصد داریم نمایندگی رسمی خود در فلسطین را از سطح کادار فعلی به سفارت ارتقا دهیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس پرس، «گابریل بوریچ» رئیس جمهوری شیلی اعلام کرد: قصد دارد سفارتخانه شیلی را به منظور افزایش روابط دوجانبه بین تشکیلات خودگردان فلسطین و کشورش در شهر رام الله در شمال کرانه باختری افتتاح کند.

 

بوریج در جریان حضورش در مراسم جشن کریسمس که در باشگاه فلسطینی در شهرداری لاس کوندس در سانتیاگو برگزار شد، گفت: ما امروز در باشگاه فلسطینی حاضر شدیم. ما نمی توانیم جامعه ای را که از اشغال غیرقانونی رنج می برد، جامعه ای که مقاومت می کند و جامعه ای که هر روز نقض حقوق و کرامت خود را می بیند، فراموش کنیم.

 

رئیس جمهوری شیلی با عصبانیت، اعلام کرد: به خاورمیانه نگاه می کنم و فلسطین را روی نقشه نمی بینم. اگر به موتور جستجو در نقشه‌ها برورید، آنجا هم اینچنین است. اما ملتی وجود دارد که مقاومت می کند و تاریخ دارد.

 

وی تاکید کرد: یکی از تصمیماتی که دولت اتخاذ کرده است و ما آن را به مردم اعلام نکردیم، این است که ما نمایندگی رسمی در فلسطین را از کادار فعلی به سفارت ارتقا می دهیم. این مسئله در دولت فعلی انجام خواهد شد.

 

گابریل بوریچ، رئیس جمهوری شیلی سپتامبر گذشته از پذیرش استوارنامه «گیل آرتزیالی» سفیر جدید اسرائیل به دلیل «کشتار کودکان فلسطینی توسط اسرائیل» خودداری کرد.

 

بوریچ، رئیس جمهوری شیلی به عنوان منتقد اسرائیل شناخته می شود. وی زمانی که نماینده پارلمان بود از پیش نویس قانون تحریم کالاهای اسرائیلی از شهرک کرانه باختری و قدس و بلندی‌های جولان اشغالی سوریه حمایت کرد.

 

شیلی در آوریل 1998 دفتر نمایندگی سیاسی را در رام الله در کرانه باختری افتتاح کرد. فلسطین نیز در سانتیاگو سفارتخانه دارد.

کد خبر 1241572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha