جذب جوانان به مساجد مهم‌ترین ظرفیت‌ کانون‌های فرهنگی هنری است

امیریان گفت: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ هایی که در کانون‌های فرهنگی هنری وجود دارد، امکان ایجاد بستری مناسب برای جذب جوانان به مساجد است.

اسفندیار امیریان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ هایی که در کانون‌های فرهنگی هنری وجود دارد، امکان ایجاد بستری مناسب برای جذب جوانان به مساجد است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان بابیان اینکه کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد فعالیت خدمات فرهنگی زیادی را به همگان بویژه قشر جوان و نوجوانان ارائه کرد، یادآور شد: با توجه به تهاجم گسترده فرهنگی و اجتماعی دشمنان و تاثیر نامطلوب آنها بر نسل جوان و نوجوان، اجرای برنامه‌های فرهنگی جذاب و متنوع برای جذب این نسل‌ها در مساجد ضروری است.

 

امیریان گفت: مهمترین راهکار برای مقاله با آسیب‌های اجتماعی جوانان و نوجوانان جذب آنان در کانون مساجد است و باید از طرفیت کانون مساجد برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و کاهش آسیب ها استفاده کرد.

 

وی افزود: باید تلاش مضاعفی صورت پذیرد تا ضمن کیفی سازی و توانمندسازی کانون برای رفع مشکلات اقدام عملی انجام شود و با جذب جوانان به مسجد و افزایش فعالیت های فرهنگی و هنری در کنار توجه به ارزش ها و آرمان های دینی و اسلامی به تقویت روحی و جسمی آنان پرداخته شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان تصریح کرد: برای تشویق نوجوانان و جوانان به ادای فرایض دینی و حضور بیش از پیش در مساجد باید برنامه‌های جذاب فرهنگی و مذهبی با رویکرد جدید ارائه شود.

 

امیریان گفت: فعالیت و شخصیت مدیر در یک کانون فرهنگی هنری مسجد بسیار اهمیت دارد و می تواند منجر به پیشرفت آن کانون شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان بابیان اینکه نخبگان جامعه و فعالان فرهنگی در راس کانون فرهنگی هنری مساجد فعالیت می کنند، افزود: آنچه که دشمن در پی آن است، ایجاد تفرقه بین امت اسلامی است بنابراین باید هماهنگی کامل در بین فعالان فرهنگی مساجد با محوریت امام جماعت باشد.

 

وی بابیان اینکه ۳۸ باب کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان فارسان فعالیت می کنند گفت: خوشبختانه در طول این سال ها اقدامات خوبی در کانون های فرهنگی هنری مساجد رخ داده است و همچنان باید مساجد سنگری برای پیشرفت اسلام باشند.

 

امیریان به اقدامات مفید کانون های مساجد شهرستان فارسان در مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: مساجد در کمک های مومنانه و رزمایش ایثار و همدلی، نشان دادند که با همدلی و هم افزایی بین هیئت امنا، امام جماعت، کانون فرهنگی هنری و پایگاه بسیج چگونه می توان به خوبی با مشکلات مقابله و به مردم خدمت کرد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان ادامه داد: احیای نقش واقعی فرهنگی، آموزشی، هنری و تبلیغی مساجد، تربیت و رشد نیروهای متعهد، انقلابی و کارآمد در حوزه فرهنگ و هنر، توسعه فرهنگ اصیل اسلامی در شهرها و روستاها و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان از اهداف تشکیل کانون های مساجد است.

 

کد خبر 1241740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha