سیستان و بلوچستان میزبان ۱۲ شهید گمنام می شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: امسال ما میزبان ۱۲ شهید گمنام خواهیم بود البته درخواست ها بیش از این بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «سرتیپ دوم پاسدار غلام نبی کوهکن» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: هرسال در کشور در ایام فاطمیه غوغایی برپا می شود چون دانش آموختگان دفاع مقدس در این ایام برنامه ریزی می شوند و آنهایی که شناسایی نشدند با توجه به موقعیت عملیات هایی که قبلا در دفاع مقدس صورت گرفته به استان ها اعلام می کنند که اگر استانی متقاضی دریافت شهید گمنام هست اعلام کنند و اگر استانی متقاضی دریافت شهید گمنام هست اعلام کنند و هم برنامه ریزی می شود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اظهار داشت:  فرزندان حضرت زهرا که در دفاع مقدس حضور داشتند امسال استان ما را به صورت ویژه تر از دوره های قبل در نظر گرفتند و سهم بیشتری به ما اختصاص دادند.

 

وی افزود: امسال ما میزبان ۱۲ شهید گمنام خواهیم بود البته درخواست ها بیش از این بود اما این تعدادی است که ما از ابتدای سال برای آن برنامه ریزی کردیم و روند طولانی دارد؛ اول اینکه آن شهرستانی که متقاضی است باید اقدامات اولیه را انجام دهد.

 

وی ادامه داد: برای مثال در یک روستا، شورای روستا باید درخواست بدهد با فرماندار خود هماهنگ کند، فرماندار آن را تایید کند و به ما نامه بزند و ما آن را در جلسه هیئت امنا به ریاست استاندار محترم مطرح می کنیم چنان چه اعضای ۱۴ نفره این جلسه و خصوصا ریاست جلسه آن را تایید کند برای تهران ارسال می کنیم و آنها از ما مدارکی می خواهند از جمله عکس هوایی از محل متقاضی، نامه درخواست و تاییدیه هیئت امنا؛ چنانچه مورد تایید قرار گرفت در ایام فاطمیه به تعداد اختصاص پیدا می کند.

 

کوهکن با بیان اینکه همه این اقدامات انجام شده و ۱۲ نفر پذیرفته شده گفت: برخی از دوستان انتقاد داشتند که چرا نسبت به بقیه استان ها، دیرتر و سه روز مانده تا تشییع، شهدا وارد استان می شوند که البته ما برای این امر، موقعیت استان را بررسی کرده و در نظر می گیریم.

 

وی اظهار داشت: شهدای عزیز اگر خدا بخواهد روز سوم دی ماه ساعت ۸ صبح با پرواز تهران به مقصد زاهدان، زابل و ایرانشهر وارد استان می شوند. از بین این ۱۲ شهید بزرگوار، ۵ شهید برای زاهدان، ۵ شهید برای شهرستان های سیستان و ۲ شهید برای شهرستان نیکشهر و فنوج در نظر گرفته شده اشت.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه در ایرانشهر اعلام شده که شهدا ۲۴ ساعت جهت برگزاری مراسم در فرودگاه خواهند ماند گفت: مکان های در نظر گرفته شده جهت خاکساری شهدا در زاهدان: دانشگاه فرهنگیان، خانه های چهارصد دشتگاه کوی پلیس، پادگان مشترک پدافند هوایی و هوانیرو، استانداری و خود مرکز فرهنگی حوزه می باشد.

 

وی ادامه داد: شهدا در سیستان، در تیپ مردم پایه علی اکبر در زابل، فضای بین مصلی و بازار زابل، رامشار، فرماندهی هنگ مرزی زابل، روستای اربابی از شهرستان نیمروز و در ایرانشهر در شهرستان فنوج و روستای دسک در نیکشهر تدفین خواهند شد.

 

کوهکن تصریح کرد: بخش اجرایی این کار، برعهده سپاه استان قرار دارد و فرمانداران شهرستان های ذکر شده و فرماندار ایرانشهر، رئیس ستاد اجرایی این برنامه هستند. دستور اعلام برنامه قبلا در آبان ماه به ستاد کل ابلاغ شده و مسئولیت کلی این بزرگداشت برعهده استاندار محترم و دبیری اداره کل حفظ آثار می باشد.

 

وی با بیان اینکه برنامه ریزی ها از قبل انجام شده گفت: در زاهدان بیش از ۵۰ وعده برنامه از سوم تا ششم که روز تشییع هست پیش بینی شده است. تشییع متمرکز در خود زاهدان با تشریفات کامل نظامی روز ششم ساعت ۹ صبح از جلوی مسجد جامع خواهیم داشت.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان با بیان اینکه ممکن است همه شهدا در روز ششم تدفین نشود به دلیل گرفتاری برخی از واحدها در موضوعات امنیتی اظهار داشت: پیشنهاد شده یکی از شهدا در مکانی برای دسترسی عموم قرار بگیرد لذا در مرکز فرهنگی حوزه و یا نماز خانه شهید حضور خواهد داشت به صورت ۲۴ ساعته در به روی زائرین باز خواهد بود و همکاران حضور خواهند داشت.

کد خبر 1241764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha