فعالیت ۲۵۰۰ ثبت یار در استان/ ۲.۳۵ درصد جمعیت کشور در گلستان زندگی می کنند

مطیع از فعالیت و همکاری ۲ هزار و ۵۰۰ ثبت یار با اداره کل ثبت احوال گلستان خبر داد.

حمیدرضا مطیع به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: به منظور اطلاع از وقایع در استان، 2 هزار و 500 ثبت یار در سطح استان با اداره کل ثبت احوال استان همکاری دارند و اطلاعات مربوط به ولادت و فوت در سطح استان را به اطلاع این اداره کل می رسانند.

 

مدیرکل ثبت احوال گلستان‌ افزود: تا پایان سال 1400، جمعیت استان به یک میلیون و 972 هزار و 900 نفر رسیده است که کل گلستان رتبه 14 کشور را در تعداد جمعیت دارد و 2.35 درصد جمعیت را به خود اختصاص داده است.

 

وی، بیشترین جمعیت آقایان را در گروه سنی پنج تا 9 سال عنوان کرد و گفت: تعداد جمعیت این گروه سنی در استان، 99 هزار نفر است و بعد از این، سن ۳۰ تا ۳۴ سال به تعداد ۹۵ هزار در رتبه بعدی فراوانی آقایان قرار دارند.

 

مطیع ادامه داد: در بین خانم‌ها نیز رده سنی پنج تا ۹ سال با 95 هزار نفر و ۳۵ تا ۳۹ سال با 94 هزار نفر بیشترین آمار را به اختصاص داده اند.

 

وی اظهارداشت: براساس اعلام مرکز آمار ایران، بیشترین جمعیت ساکن در استان با 530 هزار نفر متعلق به گروه سنی 30 تا 44 سال و کمترین آن با 113 نفر در گروه سنی 65 سال به بالا هستند.

 

مدیرکل ثبت احوال گلستان‌ در ادامه با اشاره به برنامه های هفته ثبت احوال، گفت: حضور در گلزار شهدا، سخنرانی در نماز جمعه و برپایی میزخدمت در مصلی گرگان، شورای هماهنگی ثبت احوال با حضور استاندار گلستان، رونمایی از سند سجلی و تجلیل از ثبت یاران استان از برنامه های این هفته به شمار می روند.

 

کد خبر 1241788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha