اهدای عضو جوان دارابی به ۳ بیمار زندگی دوباره بخشید

بمانا گفت: اهدای اعضا جوان ۲۱ ساله دارابی که دچار مرگ مغزی شده بود جانی دوباره به ۳ بیمار بخشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، قهرمان بمانا امروز شنبه (۳ دی) به خبرنگاران گفت: جوان ۲۱ ساله اهل شهرستان داراب در تاریخ ۲۶ آذر ماه ۱۴۰۱، بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده که در اقدامی خداپسندانه با رضایت خانواده آن مرحوم و بنا به وصیتش، اعضایش به سه بیمار نیازمند به عضو اهدا می شود.


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: پس از انجام مراقبت های ویژه در ای سی یو،  ۲۹ آذرماه عمل برداشت عضو در اتاق عمل بیمارستان «پیمانیه» جهرم، توسط جراح اعزامی از شیراز و تیم اتاق عمل این بیمارستان صورت گرفت.

 

به گفته وی، کبد این جوان به آقایی ۴۱ ساله از شیراز ، یک کلیه وی به آقایی ۳۵ ساله از بندرعباس و کلیه دیگر وی به خانمی ۳۰ ساله از شیراز در بیمارستان پیوند اعضای شیراز اهداء و پیوند شد.

 

بمانا اظهار کرد: در ادامه با اشاره به اقدام نیک دیگر خانواده این مرحوم گفت: بی شک اقدام خداپسندانه خانواده این جوان نشانی از روح بزرگ و بخشندگی آنان برای نجات جان بیماران  است به گونه ای که  که در هفته گذشته خاله این جوان دارابی نیز دچار مرگ مغزی می شود که در اقدامی خداپسندانه توسط خانواده آن مرحومه، اعضایش در بیمارستان پیوند شیراز به هشت بیمار نیازمند به عضو اهداء خواهد شد.

وی ضمن تسلیت به خانواده این جوان دارابی و طلب غفران و رحمت الهی برای آن مرحوم، از حرکت زیبا و انسان دوستانه این خانواده عزیز قدردانی کرد.

 

 

کد خبر 1241805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha