سند تحول فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی رونمایی می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی از رونمایی سند تحول این نهاد در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: در این سند حمایت از تولیدات فاخر، استفاده از ظرفیت هنرمندان، اصحاب رسانه، نویسندگان و... در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی فرخنده امروز شنبه (3 دی) در نشست خبری تشریح برنامه های فرهنگی استان از رونمایی سند تحول اداره کل فرهنگ و ارشاد استان در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: برنامه های این سند به اتمام رسیده و فرایند چاپ در حال انجام است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در این برنامه نگاه توانمندسازی فرهنگ و رسانه، تقویت گروه های مردمی و... در دستور کار است، افزود: در این برنامه حمایت از تولیدات فاخر، استفاده از ظرفیت هنرمندان، اصحاب رسانه، نویسندگان و... در دستور کار قرار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت های هنرمندان در حوزه سند تحول و اجرای این مهم لحاظ شده و مد نظر قرار دارد، افزود: به دنبال این هستیم که نگاه به جایگاه فرهنگ و ارشاد، نقطه ثقل در حوزه تسهیل و هدایت گری، نظارت و راهبری مسایل کلان فرهنگی استان باشد.

 

وی با بیان اینکه نگاه و تمرکز بر شورای فرهنگ عمومی استان در دستور کار قرار دارد، گفت: هم افزایی در سند تحول و فعالیت‌های آن با جدیت آغاز شده است و یکی از نگاه‌ها در شورای فرهنگ عمومی، هم افزایی دستگاه های فرهنگی و از نگاههای تحولی است که باید در اجرا، شکل هم افزا گرفته تا بتوانیم برنامه های فاخر در استان انجام دهیم.

 

فرخنده به تصویرسازی درست از داشته های استان اشاره کرد و افزود: اجرای این مهم نیازمند تقویم فرهنگی است که در آن ظرفیت های گذشته، داشته های فرهنگی و هنری، مفاخر و... در سند تحول پیش بینی شود که در تصویرسازی استان نقش مؤثری دارد.

 

وی با بیان اینکه توجه به مسئله گردشگری در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار دارد، گفت: این مهم کمک فرهنگی به تصویرسازی است تا بتوان در حوزه های داشته های استان اقدامات خوبی انجام داد.

 

وی افزود: نگاه ما در سه بخش مأموریتی فرهنگی، هنری و رسانه ای است که با توازن، این سه بخش پیش می رود و در چند ماه گذشته برنامه های مهمی شامل فعال سازی جلسات کاربردی شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان ها انجام شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: برای خروجی محور بودن جلسات، 11 شاخص ارزیابی و تدوین شده است و جلسات شهرستانی هم به صورت فصلی ارزیابی و مسایل اساسی استان و شهرستان ها در این جلسات پیگیری می شود.

 

فرخنده برپایی نمایشگاه نوشت افزار، راه اندازی موکب ماه در ماه صفر (استفاده مردم از ظرفیت هنرمندان به مدت پنج شب)، برگزاری تئاتر خیابانی در 11 شهرستان، برگزاری جشن بزرگ ازدواج آسان با هدف تحکیم بنیان خانواده و... را از اقدامات انجام شده در ماه های گذشته برشمرد.

 

وی یادآور شد: برای اولین بار در استان با هدف توانمندسازی مربیان قرآن دوره توانمندسازی حرفه ای با حضور اساتید کشوری برگزار شد و 207 مربی در این دوره شرکت کردند و از 23 بهمن ماه امسال هم چهار دوره با ظرفیت هزار و 200 نفر از فرهنگیان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در بیرجند، فردوس و قاین برگزار می شود که در حوزه توانمندسازی قرآن حرکتی قوی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از رونمایی موزیک ویدئو در هفته بصیرت و دهه مقاومت خبر داد و گفت: در مراسم شب شعر در این مناسبت از ظرفیت هنرمندان استان استفاده می شود.

 

فرخنده با اشاره به آغاز هفته فرهنگی استان از 23 دی ماه، افزود: در این هفته شاهد 12 رویداد فرهنگی در استان خواهیم بود که دو رویداد در مرکز استان و مابقی در شهرستان ها برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه برنامه محوری در 24 دی ماه در دو بخش برگزار می شود، یادآور شد: بخش اول آن همایش بانوان عشایر در فرهنگسرا در صبح 24 دی ماه و شب هم برنامه های هنری شامل استفاده از ظرفیت موسیقی استان، هنرمندان و... است که ویژه عموم مردم برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با توجه به قرار داشتن در آستانه سالروز ولادت حضرت زهرا(س) روز زن و مادر با بیان اینکه دیوارنگاره در درمیان، نهبندان و زیرکوه اجرا شده و در سربیشه در حال اجرا است، گفت: در این ایام علاوه بر اجرای دیوار نگاره در بیرجند، رویداد فرهنگی دختران انقلاب در طبس، بیرجند، فردوس، قاین و نهبندان اجرا خواهد شد.

 

وی برگزاری جشنواره شعر فجر به میزبانی خوسف، برگزاری کارگاه آموزشی و تخصصی در رشته های نویسندگی، بازیگری و... با کمک اساتید کشوری در ایام پایانی سال را از دیگر اقدامات پیش رو عنوان کرد.

 

فرخنده از اجرای طرح رایگان آموزش هنر در استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 201 نفر در این زمینه آموزش دیدند و در دی و بهمن ماه امسال هم 180 نفر در زیرکوه و نهبندان به صورت رایگان آموزش های لازم در رشته های عروسک سازی، گویندگی، نوازندگی سه تار و... را فرا خواهند گرفت.

 

وی با اشاره به سفر دوم رئیس جمهور به استان افزود: اولویت کار برای پروژه های نیمه تمام و پروژه های بالای 55 درصد پیشرفت فیزیکی است به همین علت پروژه سالن علامه فرزان و خانه فرهنگ جزو اولویت ها است تا خانه فرهنگ در سال 1402 به بهره برداری می رسد.

 

وی از تالار شهر استان به عنوان ابر پروژه فرهنگی نام برد و گفت: این پروژه با 13 درصد پیشرفت فیزیکی برای تکمیل نیاز به اعتباری بالغ بر 220 میلیارد تومان دارد و بر اساس اولویت و پیشرفت فیزیکی کار، اعتبار تخصیص یافته و پروژه در دستور کار قرار می گیرد.

 

 

کد خبر 1241842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha