از رشد ۶۳ درصدی سواد تا تاسیس باشگاه «خیرین سوادیار» در کهگیلویه و بویراحمد

باقری با اشاره به تاسیس باشگاه «خیرین سواد یار»، از رشد ۶۳ درصدی سواد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سیدحمزه باقری نژاد امروز (۳ دی ماه) در نشست گرامی داشت هفته سوادآموزی در اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، اظهار کرد: رشد نرخ  باسوادی در کهگیلویه وبویراحمد قبل از انقلاب اسلامی ۲۸٫۸ درصد  بوده است که با پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی طبق آخرین سرشماری سال ۱۳۹۵، نرخ باسوادی به ۹۲٫۷ درصد رسیده که رشد قابل توجهی داشته است.

 

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق برآوردهای انجام شده در سال ۱۴۰۰ نرخ باسوادی در استان از ۹۲٫۷  به ۹۵٫۲ درصد رسیده است.

 

وی با اشاره به اینکه سواد کلید ورود ما به دنیا بوده و باعث شناخت بهتر ما از زندگی و جامعه می‌شود، ادامه داد: نهضت سوادآموزی به تعبیر رهبر حکیم انقلاب به عنوان یک جریان فرهنگی وظیفه خطیر نابودی جهل و بی سوادی را برعهده دارد.

 

باقری نژاد در ادامه، از انعقاد تفاهم نامه های متعدد در حوزه سوادآموزی با دستگاه ها و نهادهای مختلف سخن به میان آورد و افزود: تحقق اهداف سوادآموزی میسر نخواهد بود مگر با همراهی، همگامی و مشارکت همه مردم و دستگاه ها، که انتظار می رود مردم آموزش و پرورش را همراهی نموده تا روستا به روستا، محله به محله، کوچه به کوچه و شهر به شهر شناسایی بی سوادان صورت گیرد و بتوانیم نسبت به جذب و آموزش آنها اقدام علمی داشته باشیم .

 

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از تاسیس باشگاه خیرین سواد یار در استان خبر داد و گفت: از همه ظرفیت های مردمی برای شناسایی بیسوادان و تحت پوشش قرار دادن آنان استفاده خواهیم کرد.

 

وی حجم ابلاغی در سه دوره سواد آموزی، تحکیم و انتقال در سال تحصیلی جاری را پنج هزار و 300 نفر عنوان کرد و گفت: هزار و هفت نفر در سطح استان کار آموزش آنان را برعهده دارند.

کد خبر 1241853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha