کارآفرینی در سایه محرومیت/ بانوی لرستان رنج بیکاری را با شیرینی کار آفرینی جبران کرد

صرف فعل خواستن توانستن است توسط بانوی کارآفرین لرستانی که رنج بیکاری را با شیرینی کار آفرینی جبران کرده اند.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد؛

بیکاری و رنج ناشی از بیکاری جوانان، درد آشنایی برای مردم دیار لرستان است، چه بسیارند جوانان ونوجوان تحصیل کرده ای که برای یافتن شغل به هردری می زنند و دلسرد و بیکار به خانه برمی گردند و یا برای یافتن شغلی هرچند در حد کارگری در کارخانه ها به شهرهای بزرگ مهاجرت می کنند.

 

در این روزها که بسیاری از جوانان از بیکاری رنج می برند، بانوی لرستانی با همت بلند و پشتکار در عرصه کارآفرینی فعالیت می کند.

 

راضیه صدری بانوی کارآفرین لرستان فارغ التحصیل رشته مهدنیس صنایع غذایی است، که بعد از تلاش برای یافتن شغل مناسب و نا امیدی از این مسیر با همسرم همفکری کردیم و به دنبال ایجاد اشتغال بودم.

 

وی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، اظهار داشت: ابتدای کار هیچ سرمایهای نداشتم، تصمیم گرفتیم پرورش گیاهان دارویی را  درزمین پدر همسرم آغاز کنم.

 

این بانوی کارآفرین  ادامه داد: با همکاری و تلاش مضاعف همسرم وارد عرصه کارآفرینی شدیم و به حمد الله زمینهای برای اشتغال خود فراهم کردیم و هم در حوزه اقتصاد مقاومتی گام بردارد.

 

این بانوی جوان لرستانی به بیان اینکه با افتخار می گویم که بسیجی هستم، افزود: با همکاری بسیج سازندگی موفق شدیم مشکلات مسیر را کنترل کنیم.

 

صدری با بیان اینکه پرورشدهنده گیاهان دارویی از کمترین امکانات و حمایت مسؤولان محروم هستند، بیان کرد: حمایت از این مشاغل می تواند بستری برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و اشتغال در جامعه باشد.

 

وی خاطرنشان کرد:  فعالیت کارآفرینی با مشقت و سختی همراه است و رفع این سختی ها نیازمند یاری و کمک مسؤولان است.

 

صدری در ادامه با بیان اینکه در سال های اخیر با اجاره زمین زراعی کارمان را گسترش دادیم، اذعان داشت: گیاهان دارویی، بعد از برداشت در یک کارگاه کوچک گیاهان دارویی را خشک می شود و بعد از بستهبندی در عطاری به فروش میرسانم.

 

این بانوی کار آفرین ادامه داد:  آویشن، رازیانه، زعفران و موسیر کشت میشود برای دومین سال متمادی در اراضی ما کشت می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر علاوهبر  خودم و همسرم، در فصل برداشت حدود 15 نفر و در کارگاه سه نفر به صورت ثابت مشغول به کار هستندو این افراد از  بین افراد بیکاری فامیل به کار گیری شده اند.

 

صدری با بیان اینکه کار پرورش گیاهان دارویی درآمد خوبی حاصل می شود، افزود:  اما این کار سختی هایی دارد، مانند اینکه با توجه به اینکه نیازمند رسیدگی کامل است باید در گرما و سرما به آنها رسیدگی شود.

 

وی اظهار کرد: به رغم حساسیتهایی که رسیدگی به گیاهان دارویی دارد، شغل خوبی برای علاقمندان به پرروش گیاهان وزراعت است.

 

این بانوی کار آفرین همچنین به مشکلات این شغل اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات اصلی ما فقدان بازار فروش ثابت است.

 

وی ادامه داد: از دیگر مشکلات ما آبیاری مزارع است که  برای زمین های اجاره ای هنوز با روش سنتی انجام می شود که کار سخت و طاقتفرسایی است.

 

کد خبر 1241864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha