برودت هوا در لرستان/ دمای هوا به زیر صفر درجه می رسد

اکبری گفت: با توجه به نفوذ هوای سرد و برودت هوا، دماهای شبانه در اغلب نقاط استان به زیر صفر درجه کاهش می یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، زینب اکبری امروز در سخنانی اظهار داشت: از روز گذشته تاکنون با فعالیت هسته اصلی این سامانه، بارش های قابل ملاحظه در اغلب نقاط استان ثبت شده است.

 

وی اظهار داشت: با توجه به نفوذ هوای سرد و بارش برف امشب و فردا شب کاهش و افت دماهای شبانه در استان پیش بینی می شود و غیر از مناطق گرمسیری استان دمای هوای اغلب نقاط به زیر صفر درجه خواهد رسید بنابراین مدیریت مصرف حامل های انرژی ضروری به نظر می رسد.

 

معاون توسعه و پیش بیتی اداره کل هواشناسی لرستان با بیان اینکه بارش برف قابل توجهی در شهرهای سردسیری استان گزارش شده است، گفت: بارش برف در ایستگاه های سنجش شول آباد الیگودرز، دورود، ازنا، الیگودرز، بروجرد، الشتر و نورآباد ثبت شده است و از امروز تا فردا صبح فعالیت این سامانه بارشی با بارش برف، بارندگی های رگباری و رعد و برق تداوم خواهد داشت.

 

اکبری با بیان اینکه در مناطق سردسیر استان به ویژه ارتفاعات، گردنه ها، محورهای مواصلاتی و مناطق کوهستانی شاهد بارش برف خواهیم بود عنوان کرد: فعالیت این سامانه با مخاطراتی همچون آبگرفتگی معابر، کولاک برف و مه آلودگی همراه است.

 

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی لرستان اضافه کرد: همچنین مه آلودگی و کاهش دید افقی در اغلب مناطق استان طی امروز و فردا قابل پیش بینی است.

 

اکبری افزود: از روز یکشنبه بارش های پراکنده در نیمه غربی و بارش های رگباری در نیمه شرقی لرستان ادامه خواهد داشت و فردا غروب، سامانه بارشی بصورت کامل از استان خارج خواهد شد.

 

وی ادامه داد: میزان بارندگی سامانه کنونی، در خرم آباد۱۴ میلیمتر، بروجرد ۳۳، کوهدشت۳۲، الشتر ۱۷، نورآباد ۲۵، ازنا ۲۰، رومشکان ۴۴، سراب دوره ۲۳، ایمان آباد ۲۳، سیلاخور ۲۸، ریمله ۲۲ و شول آباد ۵۱ میلیمتر و همچنین در بروجرد ۱۲ سانتیمتر، نورآباد هفت، ازنا چهار و الیگودرز ۱۰ سانتیمتر بارش برف ثبت شده است.

کد خبر 1241868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha