نمایشگاه عکس «صبح تیره رو» درسمنان گشایش یافت

اصغر زاده با اشاره به آغاز رویداد «صبح تیره رو»در شهرستان سمنان گفت: این kمایشگاه عکس و تولیدات فرهنگی مرتبط با عزاداری سنتی مردم استان سمنان آغاز به کارکرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ محمد اصغر زاده در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه رویداد «صبح تیره رو» گفت: شناسایی و معرفی عزاداری سنتی اباعبدالله (ع) هدف این طرح است.

 

رئیس حوزه هنری استان سمنان با بیان اینکه حوزه هنری، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با تبلیغات اسلامی در این رویداد همراه و همکار هستند اضافه کرد: این رویداد در واقع نمایشگاه آئین‌های سنتی عزاداری استان با محوریت شهرستان دامغان است که محرم امسال کار عکاسی آثار به اتمام رسیده است.

 

وی با اشاره به اینکه ۲۰ آئین سنتی عزاداری محرم دامغان شناسایی آن انجام شد که ۱۶ آئین سنتی عزاداری تصویربرداری و مستند سازی شده است، اظهارداشت: این آئین‌ها عامل بازدارندگی در کسروی‌های اخلاقی دارد و می‌تواند نقش مؤثری در ارتقا جامعه شناسی و تربیت فرزندان داشته باشد.

 

اصغر زاده با بیان اینکه آئین‌های سنتی عزاداری محرم دامغان زنده و پویایی دارد افزود: این مراسم ها می‌تواند پشتوانه خوبی در بخش روایی خوانی، تاریخی، جامعه شناسی و مردم شناسی و دین شناسی داشته باشد.

 

رئیس حوزه هنری استان سمنان با اعلام این مطلب که سمنان از جمله استان‌های روایت نشده کشورمان است، گفت: علی رغم تمام ظرفیت‌هایی که در حوزه‌های مختلف مذهبی، فرهنگی، علما و فضلا و … در این استان وجود دارد، متأسفانه ظرفیت‌ها به درستی شناسانده نشده است.

 

وی با اشاره به اینکه رویداد «صبح تیره رو» شامل نمایشگاه عکس و تولیدات فرهنگی مرتبط با عزاداری سنتی مردم استان سمنان در حوزه هنری سمنان آغاز به کار کرداظهارداشت: این رویداد تا ششم دیماه سال جاری صبح‌ها از ساعت ۹ الی ۱۴ و عصر از ۱۷ الی ۲۰ پذیرای علاقمندان است.

 

رئیس حوزه هنری استان سمنان این نمایشگاه افزود: یکی از وظایف دستگاه‌های فرهنگی این است که مزیت‌های مبتنی بر زیست بوم استان سمنان را احصا و بر روی آن کار کنند تا بتوانیم این ظرفیت‌ها و مزیت‌ها را به خارج از استان نیز سوق دهیم.

 

اصغر زاده شناساندن ظرفیت‌های استان سمنان در بعد فرهنگی و مذهبی را مهمترین رویکرد این رویدادبرشمردوافزود:استان سمنان استان متدینی است و یکی از نمادهای این تدین، آئین‌های سنتی عزاداری است و در سال‌های آتی نیز به کمک تبلیغات اسلامی برنامه‌های دیگری از این دست برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم داشته‌های استان را معرفی کنیم.

 

رویداد صبح تیره رو با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به میزبانی نگارستان خوشید حوزه هنری در مرکز استان آغاز به کار کرد.

کد خبر 1241879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha