اعضای کانون‌های مساجد کرمانشاه در راستای تبیین فرهنگ و معارف دینی تلاش می‌کنند

حجت الاسلام کلات پور، گفت: همزمان با ایام فاطمیه اعضای کانون‌های مساجد کرمانشاه به همت بچه های مسجدی در راستای تبیین فرهنگ و معارف دینی تلاش می‌کنند .

حجت‌الاسلام افشین کلات‌پور، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، با اشاره به فعالیت کانون‌های فرهنگی مساجد کرمانشاه در ایام فاطمیه، اظهار کرد:همزمان با فرارسیدن ایام فاطمیه و سوگواری سرور زنان عالم حضرت زهرا(س)، کانون‌های مساجد کرمانشاه در راستای عرض ارادت به آن حضرت و گرامیداشت ایام، فعالیت‌های مختلفی را تدارک دیده و تلاش می‌کند به همت بچه‌های مسجد در ترویج فرهنگ فاطمی گام بردارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمانشاه،افزود: برنامه های ایام فاطمیه اول و دوم با همدلی و همکاری کانون فرهنگی هنریجوانان و اعضای کانون های مساجد با تهیه نذورات و همدلی خیران و اعضای مساجد به نام حضرت زهرا(س)، به نیازمندان رسیدگی می‌کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از این عزاداری ها به همت نوجوانان و جوانان مسجدی و با یاد و نام شهدا و امام شهیدان با سینه زنی و مداحی  ذاکرین اهل بیت علیهم السلام برگزار شد.

 

حجت الاسلام فاطمی نسب، با اشاره به برنامه های ایام فاطمیه، تصریح کرد: برگزاری مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) ،برپایی جلسات سخنرانی با موضوعای چون سبک زندگی از منظر حضرت زهرا (س)، شخصیت معنوی حضرت زهرا (س)، سیره رفتاری حضرت، ولایت فاطمی، حیا و حجاب فاطمی و تبیین ابعاد مختلف شخصیت حضرت زهرا (س)، سیاه پوش کردن مساجد و حسینیه ها ،قرائت حدیث کساء و تفسیر آن توسط امام جماعت، قرائت خطبه حضرت زهرا (س) ، قرائت صلوات خاصه حضرت زهرا (س)،  هدیه ثواب تلاوت نور به حضرت زهرا (س) همه این برنامه های فرهنگی و هنری با مشارکت خودجوش نوجوانان و جوانان خواهد بود و در راستای ترویج فرهنگ فاطمی در سطح جامعه است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمانشاه،اظهار کرد: با اشاره به برخی از برنامه‌های اجرایی این ایام، افزود: برگزاری کرسی تلاوت، سخنرانی روحانیون، مداحی و عزاداری از برنامه‌هایی است که در ایام شهادت حضرت زهرا(س) در مساجد برپا شده است.

 

وی در پایان گفت:برای همه ما واجب است تا با مطالعه و یادآوری ویژگی ها، رفتار و کردار آن حضرت، شخصیت اخلاقی و دینی آن بزرگوار را الگو و سرمشق رفتاری در طول زندگی خود قرار دهیم زیرا جامعه ما نیاز به الگوبرداری از ویژگی‌های شخصیتی آن حضرت مانند گذشت، صبر و بردباری در برابر مسائل و مشکلات دارد.

کد خبر 1241905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha