زلزله بشرویه خسارتی جانی نداشت/ آمادگی اسکان مردم در مساجد و مدارس

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با تاکید براینکه زلزله ۵.۱ ریشتر ساعت ۱۶:۵۴ امروز شنبه (۳ دی) شهرستان بشرویه خسارت جانی نداشت، از ‌آمادگی برپایی اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق زلزله زده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدعلی کاوسی عصر امروز شنبه (۳ دی) در گفتگو با شبکه خبر اظهار کرد: ۲۲ آذرماه در شهرستان بشرویه زلزله‌ای ۵.۴ ریشتری به وقوع پیوست که زلزله ۵.۱ ریشتر ۱۶:۵۴ دقیقه امروز شنبه (۳ دی) پس لرزه محسوب می‌شود.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: امروز شنبه (۳ دی) به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی، مانور زلزله‌ در شهرستان بشرویه برگزار می شد که فرماندار و رئیس هلال احمر این شهرستان، در هنگام وقوع زلزله در حسینیه حضور داشتند.

 

وی با اشاره به اینکه به برخی منازلی که در زلزله ۲۲ آذرماه، دچار خسارت شدند و توسط بنیاد مسکن و فرمانداری بشرویه تایید شده‌اند، چادر داده شده است، افزود: در زلزله امروز هم،‌ تاکنون ریزش یک واحد خشتی گلی گزارش شده است که مسکونی نبوده است.

 

کاوسی با بیان اینکه از زلزله قبلی تاکنون ۳۷ دستگاه چادر بین مردم روستاهایی که منازل مسکونی آنها خسارت دیده شده، توزیع شده است، گفت: آمادگی برپایی اردوگاه اسکان اضطراری داریم که اگر مردم چند روستایی که احساس خطر می‌کنند در آنجا اسکان داده شوند.

 

وی از مردم تقاضا کرد که ضمن حفظ خونسردی،‌ اخبار را از طریق رسانه‌های رسمی دنبال کنند.

 

حسن علیزاده فرماندار بشرویه هم گفت: زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر، ساعت ۱۶:۵۴ دقیقه امروز شنبه (۳ دی) در عمق ۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوسته است.

 

وی با اشاره به اینکه بزرگی این زمین‌لرزه به اندازه بزرگی زلزله ۲۲ آذرماه بوده است، افزود: برخی از مردم به دلیل پس‌لرزه‌ها، احساس خطر می‌کنند که پیشنهاد اسکان در مدارس و مساجد با توجه به سرمای منطقه به مردم داده شده است.

 

علیزاده خواستار انتقال اقلام امدادی از قبیل چادر به شهرستان بشرویه شد.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1241927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha