دولت به جای پرداخت یارانه نقدی، کالابرگ ارائه دهد

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از نمایندگان خواستار ارائه کالابرگ به جای یارانه نقدی توسط دولت هستند اگر دولت به سمت کالابرگ برود برای دهک های پایین و قشر ضعیف که یارانه را برای سایر موارد هزینه می کنند خوب است.

علی جدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی با اشاره به معایب و مزایای یارانه نقدی اظهار کرد: انتخاب خرید و هزینه کرد توسط مردم تنها مزیت یارانه نقدی است و با حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی مصرف برخی از کالاهای ضروری و مورد نیاز مردم در کشور کاهش یافت.

 

 

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به خاطر افزایش قیمت کالاها، مردم مواد غذایی که مورد نیازشان بود یارانه ای هم که دولت پرداخت می کرد صرف خرید کالای ضروری نکردند و سرانه مصرف شیر، گوشت قرمز و سفید و مرغ پایین آمد که به این معناست که مردم در آینده از محل مصرف کم این مواد غذایی سلامتی شان به خطر می افتد.

 

 

جدی خاطرنشان کرد: اگر دولت بخشی از یارانه ها را در قالب کالابرگ به قشری که واقعا نیاز دارند کالا دهد( گوشت قرمز، لبنیات، روغن های مورد نیاز و غیره) با توجه به اینکه نیازهای اولیه آنان است، سلامتی شان تضمین می شود که نیاز آنان برطرف می شود و دولت می تواند با قیمت مناسب تری(قیمت شهریورماه سال گذشته) آن را ارائه دهد.

 

 

وی تصریح کرد: از سویی با ارائه کالابرگ چرخه تولید معطل نمی شود و چنانچه مصرف موادغذایی مورد نیاز پایین بیاید تولید کننده که باید برای کشور ارزش افزوده ایجاد کنند با مشکل مواجه می شود، همچنین تولید کنندگان گوشت قرمز دام سبک و سنگین، دامداران و کارخانجات شیر با مشکل مواجه می شوند.

 

 

وی اضافه کرد: اگر برخی از این کالاها در قالب کالابرگ به قشری که واقعا قادر به تامین  نیازهای خود نیستند داده شود علاوه بر سلامتی و قیمت مناسب، زنجیره تولید هم فعال می شود که در کنار آن اشتغال، ایجاد ارزش افزوده است.

 

 

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر دولت به سمت ارائه کالابرگ برود خوب است، یارانه هایی که قبلا برای شیر، دام، گوشت و لبنیات داده می شد الان با پرداخت دولت، برای این بخش هزینه نمی شود و به سایر حوزه‌ها سوق داده می شود.

 

 

جدی اضافه کرد: ممکن است دولت را الزام کنیم بخشی از یارانه نقدی و بخشی کالابرگ انجام شود ولی یکی از دلایلی که تاکنون این موضوع الزام نشده و به دولت اختیار داده شد چون زیرساخت های لازم برای کالابرگ هنوز آماده نشده است که بتواند مدیریت کند.

 

 

جدی افزود: امسال این موضوع را الزام خواهیم کرد زیرا که در کشور این نگرانی وجود دارد که کودکانی که مصرف شیر، لبنیات و گوشت آنان کاهش یافته است در آینده هزینه های چند برابری در حوزه درمان خواهند کرد.

 

 

 

کد خبر 1241931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha