حاج قاسم نمونه بارزی از دستاورد انقلاب اسلامی در چله اول است

همتی فر، حاج قاسم را نمونه بارزی از دستاورد انقلاب اسلامی در چله اول توصیف و بیان کرد: واکاوی شخصیت حاج قاسم برای چله دوم درس آموز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ مجتبی همتی فر، شنبه شب(۳ دی) در رویداد فرهنگی سردار دل ها- رونمایی از سه جلد کتاب داستان حاج قاسم- ابعاد شخصیتی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را برای گروه های سنی مختلف و حتی کودکان درس آموز و الگوساز عنوان کرد.

 

 

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک وزارت آموزش و پرورش؛ حاج قاسم را نمونه بارزی از دستاورد انقلاب اسلامی در چله اول توصیف و بیان کرد: انقلاب اسلامی ادعا دارد فرهنگی و معنوی است پس خروجی آن نیز باید فرهنگی و معنوی باشد.

 


 

وی ادامه داد: واکاوی شخصیت حاج قاسم برای چله دوم درس آموز است و وقتی از این منظر به او توجه می کنیم که نوجوانی او در نهضت گذشته و جوانی او در انقلاب و  تمام عمر پای انقلاب مانده است؛ نمونه دیندار انقلابی است که معنویت و جامع گرایی را با هم دارد.

 

 

همتی فر با بیان اينکه انتظار می رود کسی که در مکتب امام پرورش یافته در موقعیت های مختلف ظهور و بروز داشته باشد؛ اظهار کرد: حاج قاسم در جهان امروز زیست کرد و الگویی که الهام بخش مومن و تربیت شده انقلاب اسلامی است.

 

 

وی در ادامه به ویژگی هایی اشاره کرد که از اختصاصات حاج قاسم است که در کمتر کسی دیده می شود و ادامه داد: او "جهان وطن" و  مبارز و مجاهد بدون مرز بود که در ملیت نمی گنجد و فقط پرچم ایران به او نمی چسبد.

 

 

همتی فر با اشاره به اینکه خدمت به مردم جلوه ای از جهاد بدون مرز حاج قاسم و مرد خدمت به مردم است که در جاهای مختلف او را می بینیم؛ افزود: این در حالی است که تصور می کنیم فقط مرد نبرد میدان های سخت است اما در وجه فرهنگی ایشان می بینیم که در عین خواندن نماز، شاخه گل را هم از یک بچه می گیرد که کار فرهنگی است.

 

 

وی ادامه داد: وقتی از مکتب حاج قاسم حرف می زنیم یا از مکب امام خمینی که حاج قاسم ذیل آن است؛ سیاست، جهاد، مبارزه، عرفان، معنویت، امور اجتماعی و ... است و حاج قاسم یک الگوی خیلی خوب برای کودک و نوجوان امروز است.
 

 

 

این مسئول با افزودن این مطلب که حاج قاسم صرفاً خادم ملت نیست بلکه نیروی فرهنگی است که برخی جملات او برای ما جهت دار است؛ تصریح کرد: نقطه مقابل آرمان زدایی و هویت زدایی که دشمن دنبال می کند؛ برای هویت زایی و تقویت آرمان گرایی قطعاً نیاز به الگویی داریم که جهان وطن باشد و مرز بین جبهه مقاومت را بردارد و اینجا الهام بخشی و اتکا به الگویی چون حاج قاسم موضوعیت دارد.

 

 

همتی فر تاکید کرد: حاج قاسم برای ایران و کل مستضعفین قهرمان بود و باید یاد او را زنده نگه داریم.

کد خبر 1241933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha