قزوینی ها بیش از ۹ میلیارد تومان صدقه پرداخت کردند

امانی گفت: طی هشت ماهه سال جاری مردم نیکوکار استان قزوین بیش از ۹ میلیارد تومان صدقه پرداخت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین، همت امانی بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در سرفصل های مختلف کمک های مردمی را جمع آوری و به دست نیازمندان می رساند البته نکته ای که در این میان حائز اهمیت است، هزینه کرد کمک های مردمی هر منطقه برای نیازمندان همان منطقه است.

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: کمک مردمی وجوه شرعی است که بالاتر از مسئولیت قانونی در برابر آن مسئولیت شرعی داریم از این رو همه کمک های مردمی از جمله صدقه در استان و صدقه هر منطقه در همان منطقه برای نیازمندان و محرومان صرف می شود.

 

وی اضافه کرد: طی هشت ماهه سال جاری مردم نیکوکار در زمینه های مختلف کمک های خود را اهداء کردند که بیش از 154 میلیارد و 664 میلیون تومان مشارکت مردمی در طرح های مختلف صدقه، زکات، اکرام محسنین، اکرام ایتام، کمک به تأمین جهیزیه محرومان، کمک به درمان نیازمندان، کمک به تعمیر و ساخت مسکن مددجویی، مشارکت در طرح شوق زیارت (اعزام مددجویان به زیارت برای نخستین بار)، طرح احسان حسینی، طرح اطعام مهدوی، شورعاطفه ها و غیره بوده است.

 

امانی افزود: از این میزان کمک مردمی بیش از 9 میلیارد و 185 میلیون تومان صدقه بوده که از 118 هزار و 568 صندوق در سطح معابر، صندوق های نصب شده در مراکز عمومی و صندوق های خانگی جمع آوری شده است ولی تلاش می کنیم تا مردم را به پرداخت صدقه در بستر فضای غیرفیزیکی تشویق کنیم.

 

وی تصریح کرد: استفاده از درگاه های بانکی، دستگاه های کارتخوان، دستگاه های خوپرداز و کدهای پیامکی رویکردی است که نه تنها به شفافیت بلکه به سرعت در جمع آوری و هزینه کرد صدقه برای محرومان کمک می کند.

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین اظهار کرد: از دیگر محاسن استفاده از روش های نوین پرداخت صدقه کاهش هزینه های اجرایی است چراکه نصب، نگهداری و تعمیر صندوق های صدقه هزینه هایی دارد که از محلی به جز کمک های مردمی تأمین می شود ولی استفاده از روش های جدید این هزینه ها را کاهش داده و مانع از از سرقت احتمالی وجوه مردمی می شود.

 

وی یادآورشد: عموم مردم نیکوکار می توانند علاوه بر مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد امام خمینی (ره)، از طریق کد مهربانی #۰۲۸*۸۸۷۷* کمک های خود را به نیازمندان و محرومان در سرفصل های مختلف اهداء کنند.

 

کد خبر 1241956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha