عبادت برای پاکسازی همه انسان های عالم است/ کسب روزی حلال نوعی عبادت می باشد

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان درباره اهمیت کسب روزی حلال گفت: از حلال کسب روزی کنید که عبادت الهی نصیب شما شود، عبادت برای پاکسازی همه انسان های عالم است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه به مناسبت ایام فاطمیه در حسینیه همدانی ها به سخنرانی پرداخت و گفت: هر عمل مثبت و مفید برای خداوند و بندگان او بنا به خواست الهی انجام گیرد عبادت است که خداوند برای آن پاداش قرار داده است.

وی با استناد به آیاتی از قرآن کریم عنوان کرد: در قرآن آمده است که خداوند متعال عمل خوب عمل‌کننده را بدون پاداش نمی گذارد حتی اگر حیوان تشنه یا گرسنه ای را آب و غذا بدهد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد به آیات دیگری از قرآن کریم مبنی بر اینکه در این زندگی چیزی از سختی و مصیبت به انسان نمی رسد مگر آنچه را که خداوند برای او رقم زده است. اظهار کرد: برخی وقتی حادثه ای به آنها می رسد می گویند راضی به رضای خدا هستیم و چنین افرادی کم هستند.

این استاد اخلاق با تاکید بر اینکه خداوند عمل هیچ‌کس را تباه نمی کند، ابراز کرد: اگر انجام عمل نیک برای خدا نیت شود قوی و قبولی آن  بیشتر و ظهور مزد آن در دنیا گسترده می شود.

 

وی با استناد به آیه ۲۱ سوره بقره که می فرماید ای مردم خداوند را عبادت کنید، بیان کرد:‌ این آیه قرآن کریم خطاب به همه مردم عالم در همه عصرها است که جنبه پاک سازی دارد، اما اندک هستند کسانی که دستور الهی را انجام دهند. گاهی سکوت گاهی سخن، گاهی نگاه و گاهی عدم نگاه عبادت است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه سفره عبادت برای همه پهن است اما عبادت کننده کم است، گفت: ملکیت برای انسان مجازی است از دست او خواهد رفت و تنها مالک مطلق خداوند است؛ بنابراین بنده خداوند باشید که به رشد، آقایی و‌کرامت برسید، سراغ شهوت‌پرستی، قدرت پرستی و ثروت پرستی نروید.

این استاد حوزه علمیه درباره اهمیت کسب روزی حلال خاطرنشان کرد: از حلال کسب روزی کنید که عبادت الهی نصیب شما شود. عبادت برای پاکسازی همه انسان های عالم است.

 

کد خبر 1241978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha