تشریح برنامه های سومین سالگرد شهید سلیمانی در کرمان/ تدارک صدها برنامه توسط کمیته های ۱۷ گانه

سردار نظری با اعلام اینکه برنامه های سومین سالگرد شهید سلیمانی از ۸ تا ۱۸ دی ماه با شعار جان فدا برگزار می شود؛ بخشی از برنامه های کمیته های ۱۷ گانه را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار محمدعلی نظری، امروز یکشنبه (۴ دی) در نشست خبری اعلام برنامه های سومین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران وفادارش؛ علت انتخاب شعار "جان فدا" برای سومین سالگرد را خدمت رسانی بیش از 40 ساله حاج قاسم به مردم اعلام کرد و گفت: ایشان خود را فدای مردم کردند.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان و رئیس ستاد سومین سالگرد شهید سلیمانی افزود: حاج قاسم در بحران ها و مشکلات به کمک مردم می شتافت و عشق و محبت زیادی به مردم به ویژه مستضعفین داشت؛ علاقه مردم به حاج قاسم به دلیل‌ آرامش و امنیتی است که به مردم داده بود و ایشان با اینکه در جایگاه بالایی از نظام بود اما هیچ استفاده شخصی از این مقام نداشت و همه چیز را برای مردم می خواست و خود را فدای مردم کرد.

 

 

‌وی از تدارک برنامه های متعددی در دهه مقاومت خبر داد و با اعلام روزشمار این دهه، اظهار کرد: این برنامه ها از ۸ تا ۱۸ دی ماه و با شعار جان فدا برگزار می شود ضمن اینکه خود مردم به دنبال اجرای برنامه هستند.

 

 

سردار نظری از پیش بینی حضور روزانه حداقل ۲۰ هزار نفر زائر از خارج استان خبر داد و با اشاره به تشکیل ۱۷ کمیته در ستاد سالگرد؛ به تعدادی از برنامه های شاخص هر کمیته پرداخت و افزود: کمیته مردمی با ۱۲ کارگروه کار خود را آغاز کرد و با توجه به اینکه موکب های مردمی زیادی از سراسر کشور خواهان حضور برای سالگرد بودند همایشی با آنان برگزار شد.

 

 

وی ادامه داد: با توجه به برگزاری هفته مقاومت در کل کشور؛ برای تربیت راوی مکتب حاج قاسم از سراسر کشور اقدام شد و نیز همایش روسای ستادهای مردمی کشور در کرمان برگزار شد.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از زیارت خانواده شهدا در ۵۰۰ نقطه از کشور، آغاز به کار اپلیکیشن مرد میدان و... خبر داد و افزود: برنامه ها در سه نقطه از شهر کرمان گلزار شهدا، مصلی و بیت الزهرا برگزار می شود که برنامه های گلزار با حضور سخنرانان و مداحان کشوری در سه نوبت صبح و عصر و شب برنامه ریزی شده است‌.

 

 

وی به برگزاری دعای کمیل ۸ و ۱۵ دی‌ و دعای ندبه ۹ و ۱۶ دی ماه از گلزار شهدا و بیت الزهرا و پخش مستقیم آن از سیمای سراسری؛ برگزاری ویژه برنامه ساعت شهادت در بامداد ۱۳ دی و تجمع هیئات مذهبی اشاره و بیان کرد: در بیت الزهرا نیز برنامه ها از ۲۰ روز قبل و از فاطمیه اول آغاز شده و به طور خاص در ایام سالگرد از ۱۰ تا ۱۸ دی برنامه های متنوعی از جمله سوگ یار، یاد جاودانه، برپایی نمایشگاه، مسابقه دلنوشته، محفل انس با قرآن، همایش هنرمندان و مسابقه وصیت نامه حاج قاسم در این مکان برگزار می شود.

 

 

سردار نظری درباره برنامه های کمیته مردمی است از ۲۱ برنامه شاخص در شهر کرمان و تدارک برنامه در سراسر استان، به پیاده روی ۱۳ دی ماه، روز شهادت حاج قاسم از میدان شهدا تا گلزار شهدا به یاد حماسه تشییع ۱۷ دی ماه، برگزاری یادواره شهدای محله ای و برنامه ساعت عاشقی در بامداد شهادت حاج قاسم اشاره کرد.

 

 

وی عمده کار کمیته اسکان را هم استفاده از ظرفیت مردمی برای اسکان زائران حاج قاسم دانست و از پیش بینی ظرفیت ۲۰ هزار نفر در هر روز خبر داد و اظهار کرد: در ورودی های اصلی شهر ایستگاه های راهنمای زائر با عنوان "از من بپرس" مستقر می شود.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: کمیته مواکب هم پیش بینی ۲۸۰ موکب در سطح استان کرده که۲۱۲ موکب در گلزار شهدا، ۶۰ موکب در سطح شهر کرمان و ۸ موکب در ورودی های اصلی استان  مستقر می شود ضمن اینکه پیش بینی ایستگاه های پذیرایی در همه ورودی های اصلی شهر؛ پیش بینی پخت غذا جهت توزیع از طریق موکب ها و... شده است.

 

 

وی ادامه داد: در کمیته محرومیت زدایی هم رزمایش گروه های جهادی پزشکی از ۹ دی در سطح استان آغاز و پروژه های محرومیت زدایی در ریگان افتتاح و ۶۳ روستا در نرماشیر در ۱۱ دی آبرسانی می شود.

 

سردار نظری آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در کل کشور و اجرای مراسم نمادین آن از کرمان و پویش نذر خون را از دیگر برنامه های سالگرد شهید سلیمانی عنوان و بیان کرد: کمیته مراسم هم برای هر روز از دهه مقاومت یک برنامه شاخص در مرکز استان دارد که شامل یادواره شهدای مدافع سلامت، گردهمایی تقریب مذاهب، همایش فرزندان شهدا؛ اساتید و دانشجویان و نخبگان کرمان؛ یادواره شهدای حماسه ۱۷ دی؛ گردهمایی یاران حاج قاسم از سراسر کشور و اجلاسیه نهایی در ۱۸ دی ماه است.

 

وی از پیش بینی بیش از ۱۵ برنامه شاخص در کمیته شهرستان ها خبر داد که یادواره شهدای مدافع حرم در بردسیر؛ سالگرد شهادت سردار شهید حاج حسین پورجعفری در گلباف؛ یادواره عشایر در جیرفت و رابر؛ همایش آیین برادری؛ کرسی های تلاوت و کمک های مومنانه از جمله این برنامه ها است.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: کمیته رسانه برنامه های متعددی از جمله تشکیل بزرگترین کانال خبری و تحلیلی در روبیکا؛ کمک موشن "هزار و دوازدهمین نفر" مسابقه سواد رسانه ای سردار دل ها، مستندهای کوتاه، تولید کتاب صوتی از چیزی نمی ترسیدم، سمینارهای تخصصی، تولید مستند مقایسه مالک اشتر و سردار دل ها؛ شب خاطره خبرنگاران و عکاسان؛ شب شعر؛ برنامه های گفتگومحور؛ دو قطعه فیلم کوتاه؛ پخش ۲۱۶ برنامه از سیمای مرکز استان و ۹۸ برنامه از صدای کرمان دارد که این برنامه‌ها جدای از برنامه های رادیو مقاومت است.

 

وی با اشاره به تدارک ۱۹ عنوان برنامه در کمیته ورزشی و پیش بینی برنامه های متعدد در کمیته فرهنگی از جمله رویداد روایت حبیب، نقل قاسم نقش شهید سلیمانی در عملیات والفجر ۸، افتتاحیه جشنواره عمار در ۱۳ دی، تولید تئاتر صحنه ای و اجرای آن از سالگرد تا پایان سال، تولید نماهنگ ملاقات گُلی در کوه، جشنواره علمدار، اولین کنفرانس مدیریت و کارآفرینی در مکتب شهید سلیمانی و دومین جشنواره سراسری شعر سرو یادآور شد: برگزاری جشنواره ملی شعر نگین سلیمانی و ۱۶ کرسی تلاوت هم در دستور کار قرار دارد.

 


سردار نظری درباره برنامه های کمیته بانوان ستاد سومین سالگرد شهید سلیمانی از روایتگری در ۲۵۰ مدرسه؛ ازدواج آسان ۵۰۰ زوج؛ تدارک ۱۸ موکب اسکان بانوان زائر خبر داد و گفت: در کمیته عمرانی و یادمان هم  نهایی کردن فاز اول گلزار شهدا در اولویت بوده و عملیات ایمنی سازی گلزار با متلاشی کردن سنگ ۴۰ تنی در کوه های صاحب الزمان که مشرف به گلزار است پایان یافته و ۱۰ عدد بخاری برای نصب در گلزار تهیه و پارکینگ ضلع غربی آماده سازی و طرح ترافیکی انجام و طراحی و ساماندهی گلزار شهدای ۱۷ دی هم در این کمیته ساماندهی شده است‌.

 

 

وی ادامه داد: در کمیته تبلیغات و فضاسازی چاپ راهنمای زائر به تیراژ ۵ هزار نسخه،.فضاسازی و نصب پرچم و المان های حاج قاسم؛ نصب بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر که رنگ و بوی کرمان را عوض می کند انجام می شود‌.

 


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان استقرار اورژانس در محل های برگزاری مراسم؛ نظارت های بهداشتی بر طبخ غذای زائرین را از برنامه های مهم کمیته بهداشت عنوان و بیان کرد: کمیته  امنیت  و انتظامات هم تلاش می کند مراسم امن و با آرامشی برگزار شود و کمیته ایمنی هم فعالیت های خود را انجام می دهد و کمیته نظارت و ارزیابی هم بر همه کمیته ها نظارت می کند.

 

 


وی در خصوص دیگر اقدامات قابل ذکر در راستای بزرگداشت سالگرد سردار دل ها به پیگیری برای ثبت هفته مقاومت و تعطیلی شهر کرمان در روز ۱۳ دی جهت حضور مردم در مراسم مربوطه اشاره و بیان کرد: توزیع بسته های فرهنگی توسط مردم کرمان در بین زائرین از دیگر برنامه ها است.

 

کد خبر 1242004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha