طرح پیوند مسجد و مدرسه راهکار مناسبی در تقویت نهضت بازگشت به مساجد است

قطب در خصوص راهکارهای جذب جوانان به مساجد و نهضت بازگشت به مسجد گفت: برای ارتباط بیشتر جوانان و نوجوانان با مسجد باید ارتباط بین مسجد و آموزش و پرورش تقویت شود.

جانشین مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری الهادی مسجد الهادی زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان با اشاره به اینکه این کانون در سال ۸۹ تاسیس شده و دارای کتابخانه ای با 7 هزار جلد کتاب است، گفت: در حال حاضر 60 نفر از نوجوانان و جوانان محله اعتمادیه در فعالیت های این کانون مشارکت دارند.

سید امیررضا قطب با یادآوری اینکه فعالیت های آموزشی و تربیتی در این کانون بیشتر مورد توجه است، گفت: کلاس های آموزشی در قالب دوره های آموزشی قرآن کریم، مکبری، آموزش زبان انگلیسی و احکام در محل کانون برگزار می شود.

 

وی از برگزاری هیئت هفتگی در محل مسجد در روزهای شنبه خبر داد و گفت: این برنامه برای دو گروه سنی ابتدایی و متوسطه اول در روزهای دوشنبه و چهارشنبه با اجرای سخنرانی وجهاد تبیین برگزار می شود.

جانشین مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری الهادی زنجان با اشاره به اینکه کلاس های آموزش قرآن کریم و مکبری نیز روزهای دوشنبه و چهارشنبه تشکیل می شود، ادامه داد: کلاس های ورزش برای جوانان در رشته فوتسال در روزهای جمعه برگزار می شود.

 

قطب در خصوص راهکارهای جذب جوانان به مساجد و نهضت بازگشت به مسجد نیز گفت: برای ارتباط بیشتر جوانان و نوجوانان با مسجد باید ارتباط بین مسجد و آموزش و پرورش تقویت شود.

وی اضافه کرد: اگر دانش آموزان بالاخص در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول بیشتر در مساجد حضور یابند، در دوران جوانی نیز ارتباط خود با مسجد را قطع نمی کنند و این مهم با حضور دانش آموزان در مسجد برای اقامه نماز جماعت و شرکت در دوره های آموزشی فراهم می شود.

 

جانشین مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری الهادی زنجان با یادآوری اینکه خلاء بین مساجد و دانش آموزان پُر شود، گفت: می توانیم با برگزاری اردوهای یکروزه حضور دانش آموزان در بقاع متبرکه و امامزاده ها این خلا را جبران کرد.

 

 

کد خبر 1242017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha