توانمندسازی مهارتی مناطق روستایی و مرزی شهرستان هویزه

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای هویزه، از توانمندسازی مهارتی روستاییان، مناطق محروم و مرزی با اولویت اشتغال پایدار خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، احمد بوعذار، امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای از قبیل خیاطی. صنایع دستی، کامپیوتر ایمنی اطفا حریق و ... در مناطق مرزی و محروم شهر رفیع و روستاهای هویزه با حضور امام جمعه و جمعی از مسئولین شهرستان اجرا شد. 

 

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای هویزه، افزود: این دوره‌ها بر اساس نیازسنجی آموزشی میدانی انجام شده تا با کمک دهیاران، بخشداران و مسئولان شهرستان آموزش‌های لازم بر اساس نیازهای اصلی آنان با درنظر گرفتن مزیت‌های شغلی اولویت‌دار ارائه شود. 

 

وی هدف از اجرای این دوره را افزایش تولید، بهبود معیشت در مناطق روستایی و جلوگیری از مهاجرت جمعیت روستانشین به شهرها دانست و اضافه کرد: آن چیزی که می‌تواند به کاهش معضل و آسیب‌های اجتماعی و مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری کند، بهبود معیشت، کسب مهارت های  فنی وحرفه ای است.

 

بوعذار، عنوان کرد: در زمان حاضر بخشی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کمک به اقتصاد خانواده‌هاست تا بتوان از متحمل شدن هزینه‌های یک فرد در این مناطق که برای نیاز خود به شهر مراجعه می‌کند، پیشگیری و در خود محل سکونت آن را برطرف کند. 

 

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان هویزه، خاطر نشان کرد: در آینده دوره‌های مهارتی متعدد و متنوع‌تر مهارت‌افزایی برای ایجاد اشتغال ساکنین این مناطق برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 1242043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha