هزار معلم دارای تخصص در دانشگاه فرهنگیان عضو هیئت علمی می شوند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات دانشگاه فرهنگیان سطح کشور، کمبود استاد عضو هیئت علمی است که هزار معلم دارای تخصص و باتجربه به عنوان عضو هیئت علمی جذب این مراکز آموزش عالی در سطح کشور خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ محمد وحیدی از جذب هزار معلم دارای تخصص در دانشگاه فرهنگیان به عنوان عضو هیئت علمی خبر داد و اظهارکرد: این مهم جزء آرزوهای فرهنگیان و به ویژه معلمان دارای تخصص و باتجربه بوده که تحقق پیدا کرد.

 

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی، کمبود معلم را از دغدغه های آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: در حال حاضر به نوعی کمبود معلم در سطح کشور وجود دارد که از طریق دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان تامین خواهیم کرد که این مهم، جزء اولویت ها است.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، به وضعیت دانشگاه فرهنگیان استان نیز اشاره کرد و اظهارداشت: در سال تحصیلی جدید تعداد دانشجومعلمان 35 درصد افزایش د اشته و همچنین تلاش شده که رشته های این مرکز آموزش عالی به ویژه پردیس خواهران افزایش یابد.

 

وحیدی بر مشارکت خیران برای ساخت و ساز فضاهای آموزشی تاکید کرد و اظهار داشت: خیران در سال های اخیر، به طور مطلوب به این حوزه وارد شده اند و هم اکنون باید تلاش کنیم تا بخش اعتبار دولتی را جذب کنیم تا این قشر بدون دغدغه مشارکت داشته باشند که در این خصوص در سطح کشور 90 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

 

وی اشاره ای هم به وضعیت استان خراسان شمالی در خصوص مدارس دو نوبتی کرد و افزود: 190 مدرسه دو نوبتی داریم که باید این موضوع نیز برطرف شود.

 

وحیدی افزود: ۸۰۰ هزار دانش آموز در سطح کشور از تحصیل بازمانده‌اند که از این تعداد ۵۰۰ هزار مربوط به نرخ گذر از تحصیل در دوران متوسطه و 300 هزار نفر نیز مربوط به مقطع ابتدایی است.


 

 

کد خبر 1242072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha