تداوم انقلاب در ماندگاری و همسو شدن با شهدا است

آیت‌الله فلاحتی گفت: اغتشاشات اخیر به ما نشان داد برای ادامه راه انقلاب راهی جز ماندگاری و همسو شدن با خون شهدا نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز (یک‌شنبه، ۴ دی) در گلزار شهدای رشت اظهار داشت: پیامبر اکرم (سلام الله علیه) در ۵۵ سالگی وارد مدینه شد و در ۶۳ سالگی هم دار فانی را وداع گفت و این ۱۰ سال به سال هجرت و آغاز تاریخ اسلام معروف شده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه در این ۱۰ سال تمدن و حکومت اسلامی توسط پیامبر عظیم الشأن اسلام شکل گرفت عنوان کرد: این سال‌ها مملو از درس‌ها و آموزه‌هاست و اگر مسلمانان می‌خواهند حکومت اسلامی با روش کتاب و سنت تشکیل بدهند، راهی جز توجه به سیره پیامبر اکرم (ص) ندارند.

 

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه ۱۰ سال حضور پیامبر اکرم(ص) تمام راه‌ها و شیوه‌های تمدن اسلامی را هموار کرده است تصریح کرد: امروز هم که ۴۳ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد اگر در هر جایی شکوفایی و رشد داشته‌ایم، دستاورد حکومت ۱۰ ساله پیامبر اکرم(ص) بوده و هر کجا درجا زده‌ایم به خاطر فاصله گرفتن از همین فرامین رقم خورده است.

 

امام جمعه رشت چند نمونه از آموزه‌های حکومت ۱۰ ساله نبی مکرم اسلام (صل الله علیه و آله) را برای همه تمدن‌های اسلامی برشمرد و ابراز داشت: اخلاص در عمل برای خدا در هر حرکت، قیام و نهضتی یکی از مهمترین این آموزه‌ها محسوب می‌شود که اگر تحقق پیدا کند، آن نهضت و‌ تمدن را به سرمنزل مقصود خواهد رساند. 

 

وی ضمن اشاره به جایگاه امویان، عباسیان و‌ علویان در تاریخ اسلام اضافه کرد: امروز هر کسی که صفحات تاریخ اسلام را ورق می‌زند از امویان و عباسیان چیزی جز تاریخ نگون بختی و سیه بختی نمی‌خواند و نمی‌بیند اما صفحات علی(ص) و اولاد علی همه و همه سفید و نورانی است که این امر از همان آموزه اخلاص در عمل نشأت می‌گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان دومین آموزه حکومت ۱۰ ساله پیامبر اسلام (ص) را ایمان قوی، ایستادگی در مسیر و پرهیز از ریزش دانست و گفت: امام راحل فرمود انقلابی ماندن مهم نیست و انقلابی ماندن مهم است زیرا افراد زیادی از سال ۱۳۴۲ با امام بودند اما آهسته و تدریجا به علت عوامل نفسانی ریزش کردند اما در برابر آن شاهد رویش‌هایی هم بودیم.

 

آیت‌الله فلاحتی اظهار داشت: ماندن در مسیر بسیار مهم است و باید از خداوند متعال بخواهیم مسیر ما را هموار کند زیرا ما در مسیر یک مبارزه ممتد قرار گرفته‌ایم و درهای توبه و انجام کارهای خوب هم برای همه ما باز است.

 

امام جمعه رشت تصریح کرد: در دنیا راه جبران، بازگشت و توبه فراوان است اما در آخرت چنین فرصتی دیگر برای انسان وجود ندارد، بنابراین دومین آموزه پیامبر اکرم(ص) اینکه در مسیر باقی بمانیم و ریزش نکنیم انسان را به سعادت می‌رساند که در اینجا شهدای اسلام و انقلاب بهترین نمونه محسوب می‌شوند.

 

وی عنوان کرد: در اغتشاشات اخیر بسیاری از کسانی که باور نمی‌کردیم، دچار ریزش شده و‌ از مسیر منحرف شدند و به بیان دیگر این اغتشاشات ثمرات خوب هم داشت که به موجب آن، ما متوجه شدیم که تنها باید به رهبری نگاه کنیم تا بتوانیم سره را از ناسره جدا کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با اینکه دشمن از چه ابزارهایی برای به انحراف کشیدن نسل‌های جدید استفاده می‌کند را از دیگر ثمرات اغتشاشات اخیر دانست و خاطرنشان کرد: عمق کینه دشمنان در این دنیای وانفسا و اغتشاشات نسبت به مسلمانان و به ویژه فاطمه زهرا (س) بار دیگر برملا شد و فهمیدیم برای ادامه راه انقلاب، راهی جز ماندگاری و همسو شدن با خون شهدا نداریم.


 

کد خبر 1242077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha