ضرورت کار جهادی برای نوسازی بافت های فرسوده

کرم الهی با اشاره به ضروت مشارکت دستگاه های اجرایی در نوسازی بافت های فرسوده، افزود: کارجهادی برای نوسازی بافت های فرسوده ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، وحید کرم الهی امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری در سالن اجتماعات شهرداری بروجرد، اظهار داشت: بافت های فرسوده، نقظه ضعف در بروز حوادث و بلایای طبیعی چون سیل و زلزله هستند.

 

وی افزود: در زلزله بم نزدیک به ۴۰ هزار نفر از مردم جان خود را از دست دادند که این اتفاق نقطه عطفی در رعایت نکات فنی و مقاوم سازی ساختمان‌ها در سراسر کشور شد.


مدیرکل راه و شهرسازی لرستان ادامه داد: بافت های فرسوده و سکونتگاه‌های رسمی نقطه ضعف ما هستند و از کاروان نوسازی جامانده و باید با یک کار جهادی به سمت رفع نقاط ضعف و پرخطر حرکت کنیم.


کرم الهی بیان کرد: در بافت‌های فرسوده مسایل زیرساختی کاملا مهیا است و فقط واحدهای مسکونی بابد به شکل مهندسی صحیح و بازسازی شوند.


مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اظهار داشت: مشوق مالی و در اختیار قراردادن وام های کم بهره، نگرفتن پول پروانه ساخت از سوی شهرداری، تخفیف های سازمان نظام مهندسی می تواند در تشویق مردم برای اصلاح منازل مسکونی خود موثر باشد.

 

کد خبر 1242090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha