آموزش و پرورش خوزستان به دنبال استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه سوادآموزی است

حمیدی‌نژاد، گفت: آموزش و پرورش خوزستان به دنبال استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه سوادآموزی است و بر این اساس طرح نذر سواد را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، مسعود حمیدی‌نژاد، امروز یکشنبه (۴ دی) در آیین گرامیداشت هفته سوادآموزی، اظهار کرد: میانگین سواد در قبل از انقلاب تنها ۴۷ درصد بوده که به برکت انقلاب اسلامی و فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در ۷ دی ماه ۵۸ هم اکنون این میانگین مهم به عدد ۹۷ درصد رسیده که نشان از نقش اثربخش انقلاب اسلامی در تحقق برنامه‌های توسعه‌ای در سطح کشور است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، افزود: مشکل اصلی که امروز در امر سوادآموزی با آن مواجه هستیم سن بالای سوادآموزان است که به دلیل شرایط جسمی و سنی تمایلی به شرکت در این کلاس‌ها ندارند لذا از آموزش‌دهندگان تقاضا می‌شود این افراد را برای سوادآموزی تشویق کنند.

 

وی با اشاره به برنامه‌های گستره مجموعه تعلیم و تربیت استان خوزستان، اضافه کرد: برای سوادآموزان زیر ۳۰ سال به دنبال اجرای برنامه‌های آموزشی بر بستر فضای مجازی و برای سایر سطوح نیز به دنبال اجرای برنامه‌های آموزشی ترکیبی هستیم. 

 

حمیدی‌نژاد، با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی، میانگین بی‌سوادی به شدت کاهش پیدا کرده است، ادامه داد: میانگین سوادآموزی در استان خوزستان با رشد قابل توجهی به عدد ۹۴/۰۷ رسیده و در میانه‌های جدول بی‌سوادی کشور قرار دارد که نشان از تلاش متولیان حوزه آموزش سوادآموزی در استان خوزستان است.

 

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش خوزستان به دنبال استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه سوادآموزی است و بر این اساس طرح نذر سواد را در دستور کار خود قرار داده تا علاقه‌مندان به این حوزه بتوانند گام‌های خوب و موثری را در راستای ارتقای شاخص سوادآموزی در استان خوزستان بردارند.

 

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان، یاد آور شد: با حرکتی که در خصوص سوادآموزی در استان خوزستان اتفاق افتاده و با پای کار آمدن مردم در این امر امیدواریم که سال آینده تعداد افراد بی‌سواد در خوزستان به حداقل برسد.

 

کد خبر 1242097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha