بیش از ۶ هزار دانش آموز گلستانی در طرح دادرس آموزش دیدند

غریب آبادی گفت: یازدهمین دوره آموزش طرح دادرس در ۲۱۷ مدرسه گلستان با شرکت بیش از ۶ هزار دانش آموز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، قاسم غریب آبادی امروز (یکشنبه 4 دی) در جمع خبرنگاران گفت: یازدهمین دوره طرح ملی دادرس با همکاری اداره کل آموزش و پرورش گلستان، در ۲۱۷ مدرسه استان اجرا شده است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با اشاره به آغاز این طرح از اول آبان، افزود: این طرح تا پایان دی ماه در ۲۱۷ مدرسه تحت پوشش استان ادامه دارد.

 

وی اظهارداشت: در این طرح بیش از ۶ هزار و ۵۱۰ دانش آموز دختر و پسر در مدارس دخترانه و پسرانه مقطع متوسطه عضو کانون های دانش آموزی استان بهره مند می شوند.

 

غریب آبادی، هدف از برگزاری این طرح را بالا بردن سطح آمادگی دانش آموزان در برابر حوادث و ارتقاء مهارت‌های دیگر امدادی، خود امدادی، ترویج فرهنگ نوع دوستی، کمک به دیگران و نهادینه کردن این فرهنگ بین دانش آموزان برشمرد.

 

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت بالای آموزش و پرورش برای ترویج و فرهنگ سازی خود امدادی و سازماندهی تیم‌های بحران لازم و ضروری است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان تاکید کرد: در کنار آموزش های امدادی دانش آموزان، باید مربیان، معلمان و مدیران مدارس نیز باید این آموزش‌ها را فرا بگیرند.

 

وی با بیان اینکه در این طرح مباحثی اعم از پناهگیری، خروج اضطراری، حمل مصدوم، اسکان اضطراری، ارزیابی، آتل بندی و موارد مهم دیگر به دانش آموزان ارائه می‌شود، گفت: همدلی بیشتر تشکل‌های دانش‌آموزی و افزایش دوستی‌ها میان دانش‌آموزان، از ثمرات اجرای طرح دادرس است.

 

 

 

کد خبر 1242115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha