اعزام ۲۲ نفر از کادر بهداشت و درمان به عتبات عالیات در قالب طرح «زائران حرم حسینی»

حجت ‌الاسلام موسوی گفت: با اجرای هفتمین دوره طرح «زائران حرم حسینی» در استان فارس ۲۲ نفر از کادر بهداشت و درمان به عتبات عالیات اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حجت ‌الاسلام سیدعباس موسوی، امروز یکشنبه (۴ دی) از اجرای هفتمین دوره طرح «زائران حرم حسینی» در استان فارس خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: در این طرح 22 نفر از کادر بهداشت و درمان به عتبات عالیات اعزام می شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس ادامه داد: این طرح در راستای اجرای امینانه نیات واقفان و از محل عواید موقوفات دارای درآمد مرتبط در دی‌ ماه جاری برگزار می‌ شود.

وی اضافه کرد: طرح «زائران حرم حسینی» با هدف اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان و با رویکرد شفاف‌ سازی و اطلاع‌ رسانی از آثار و برکات وقف اجرا می‌ شود.

حجت ‌الاسلام موسوی با تاکید بر تجلیل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس از کادر درمان برای مقابله با کرونا اظهار کرد: هفتمین دوره این طرح را به پاس تکریم و تجلیل از زحمات بی ‌دریغ کادر بهداشت و درمان که جهادگونه در مبارزه با کرونا فعالیت کرد‌ه ‌اند به کادر درمان اختصاص داه ایم.

وی اعلام کرد: این کاروان زیارتی، دوشنبه 5 دی از مقابل حرم مطهر حضرت سیدعلاالدین حسین (ع) شیراز حرکت می کند و از طریق مرز «مهران» وارد عراق خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به تقویت برنامه‌ های فرهنگی در طول اجرای این طرح هم گفت: این طرح با حضور مستمر روحانی کاروان از مبدا حرکت تا مقصد، اجرای مراسم بدرقه در بقاع متبرکه  همراه با چاووشی خوانی، اسپندگردانی و ...، زیارت دسته‌ جمعی، تجمع زائران در اماکن مقدسه و بهره‌ مندی از موعظه وعاظ مطرح کشوری، توزیع بسته‌ های فرهنگی و ... همراه خواهد بود.

وی از شناسایی افراد واجد شرایط برای اعزام در قالب این طرح با هماهنگی دانشگاه‌ های علوم پزشکی و ادارات کل بهداشت و درمان استان هم خبر داد و گفت: از میان زائران تعداد 16 نفر از محل موقوفات فارس و مابقی از استان هرمزگان هستند که همگی در قالب یک کاروان از شیراز به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

کد خبر 1242147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha