ستاد امر به معروف پیگیر مطالبات مردم درباره احیای زاینده رود شد

جلسه مسئولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان و اعضای صنف کشاورزان این استان با معاون آب و آبفای وزیر نیرو به منظور بررسی مشکلات زاینده رود برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، در این جلسه حجت الاسلام حمیدرضا صادق‌زاده معاون امور استان ها و دستگاه های حاکمیتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، حجت الاسلام محسن مظاهری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان و جمعی از اعضای صنف کشاورزان با دکتر محمد جوانبخت معاون آب و آبفای وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران و همچنین مهندس الماس وند رئیس حوزه زاینده رود دیدار و بیان دیدگاه های خود پرداختند.

حجت الاسلام صادق‌زاده با بیان این که وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر پیگیری مطالبات مردم از مسئولان است، گفت: با توجه به وضعیت آب اصفهان و دغدغه مقام معظم رهبری در این خصوص وظیفه خود دانستیم تا در ارتباط با فعالیت های در حال انجام وزرات نیرو جهت اطلاع رسانی به مردم این جلسه را تشکیل دهیم و در جریان روند پیشرفت پروژه های در دست اقدام دولت و وزارت نیرو قرار بگیریم.

وی زاینده رود را یک رود بین المللی ترسیم کرد و بیان داشت: زاینده‌ رود صرفاً متعلق به مردم اصفهان نیست، چرا که اصفهان جایگاهی بین‌المللی دارد، بسیاری از مسافران و گردشگرانی که به کشور ما سفر می‌کنند ایران را با شهر اصفهان و اصفهان را با زاینده‌رود آن می‌شناسند، بنابراین همگی باید اهتمام جدی داشته باشند تا رودی که سبب حیات این شهر فرهنگی است را حفظ کنند.

معاون امور استان ها و دستگاه های حاکمیتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر پیگیر مطالبات مردم در همه جای کشور و در موضوعات مختلف است، این ستاد صدای رسای مردم برای پیگیری مطالبات از مسئولان جهت برطرف شدن مشکلات جامعه است.

در ادامه حجت الاسلام مظاهری به بررسی وضعیت آب اصفهان و خشکی زاینده رود پرداخت و تصریح کرد: وضعیت زاینده‌ رود موضوعی بسیار مهمی است که اثرات آن فقط استان اصفهان را در برنمی‌گیرد، بلکه در گستره ملی مطرح است. همه مسئولان کشور باید از این میراث گران بها که از گذشته به دست نسل امروز رسیده، حفظ و حراست کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان به مطالبه به حق کشاورزان در خصوص احیای زاینده رود اشاره کرد و بیان داشت: یکی از مطالبات، پیگیری موضوع آب اصفهان و احیای زاینده رود و حق آبه کشاورزان است.

وی ادامه داد: بحمدلله دولت اراده جدی در رفع مشکل آب اصفهان دارد. پروژه هایی را در دست اجرا دارد که در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید. همچنین برای کشاورزی کشاورزان برنامه ریزی رها سازی آب را دارد که امیدواریم این موضوع هم هر چه زودتر به نتیجه برسد.

حجت الاسلام مظاهری تصریح کرد: ما در ستاد امر به معروف و نهی از منکر همیشه در کنار مردم هستیم و مطالبه به حق آن ها را به گوش مسئولین خواهیم رساند.

گفتنی است؛ در این جلسه مسئولان وزارت نیرو ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در مسئله آب استان اصفهان، قول مساعد در پیگیری جدی جهت حل این مشکل و احیای زاینده رود دادند.

کد خبر 1242148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha