برکات تعامل مسجدی‌ها با اهل کلیسا

حجت‌الاسلام میرصانع از تعامل مثبت اهالی مسجد باب‌الحوائج(ع) و مسیحیان محله نارمک خبر داد و گفت: اهدای نذورات مسیحیان به مسجد، حضور آنها در برخی برنامه‌های مناسبتی و تشرف بعضی از ارامنه به اسلام از برکات این ارتباط است.

حجت الاسلام والمسلمین «سیدابوطالب میرصانع» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مسجد باب الحوائج (ع) (واقع در تهران، خیابان شهید سلیمی افضل، نبش خیابان شهید محمد واشقانی) مورد توجه مسیحیان محله نارمک تهران است، اظهار کرد: این مسیحیان که از ارامنه هستند در برخی از مناسبت های مذهبی به ویژه ماه محرم در برنامه های این مسجد شرکت می کنند.

 

امام جماعت مسجد باب الحوائج (ع) افزود: مسیحیان محله نارمک بیشتر از همه به امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) علاقمند هستند و نذورات مفصلی برای روزهای تاسوعا و عاشورا و به طور ویژه تر برای روز تاسوعا اهدا می کنند. قنادی ماسیس، شیرینی فروشی بسیار معروف ارامنه، در روز تاسوعا از محصولات خود نذر مسجد باب الحوائج (ع) می کند.

 

وی اضافه کرد: اهالی مسجد باب الحوائج (ع) نیز در کلیسای تارکمانچاس در برخی از مناسبت های مربوط به مسیحیان به ویژه میلاد حضرت مسیح (ع) و میلاد حضرت مریم (س) حاضر می شوند. علاوه بر این، ارامنه محله زرکش اهالی مسجد باب الحوائج(ع) را به کلیساهای خانگی خود نیز دعوت می کنند.

 

حجت الاسلام میرصانع اضافه کرد: از نتایج دید و بازدیدهای میان اهالی مسجد باب الحوائج (ع) و مسیحیان محله نارمک تهران، تشرف برخی از ارامنه به اسلام و همچنین افزایش محبت میان پیروان اسلام و مسیحیت است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسیحیان و مسلمانان همچنان که در محله نارمک در کمال صمیمیت با یکدیگر زندگی می کنند در سراسر ایران نیز همچنین هستند. تعامل میان مساجد و کلیساها و همکاری میان روحانیون و علمای این دو دین نیز بسیار سازنده و موثر است.

 

کد خبر 1242161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha