حمایت از آمران به معروف ضعیف است/ لزوم تقویت حمایت‌های مردمی از امر به معروف و نهی از منکر

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه در حال حاضر حمایت از آمران به معروف ضعیف است گفت: انتظار داریم این امر به ویژه به شکل حمایت مردمی در استان گیلان تقویت شود زیرا آثار چنین حمایت‌هایی از حمایت‌های قضایی بسیار بیشتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام تقی روحانی امروز (یکشنبه، ۴ دی) در جلسه با دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان که در دفتر نهاد امام جمعه برگزار شد اظهار داشت: استان گیلان در همه طول ایام سال پذیرای گردشگران و مسافران از سراسر کشور است، بنابراین مسئولیت حوزه امر به معروف و نهی از منکر در چنین استانی بسیار سخت و خطیر است.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه ترویج معروفات و مقابله با منکر به جانفشانی و هزینه دادن نیاز دارد عنوان کرد: در طول تاریخ همه آن کسانی که پرچم دار امر به معروف و نهی از منکر بودند، هزینه دادند و بسیاری در این راه مانند شهید نواب‌ها و فض‌الله‌ها جان خود را فدا کردند.

 

روحانی ادامه داد: در روزگار کنونی امام راحل و مقام معظم رهبری برای استقرار معروف و ریشه‌کنی منکرات در جامعه بین‌المللی تلاش کردند و حاج قاسم‌ها و المهندس‌ها را در این راه نثار کردند و دیدیم که در همین اغتشاشات هم شهدای زیادی را برای پاسداشت امر به معروف و نهی از منکر تقدیم کردیم.

 

وی خطاب به دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان ابراز داشت: در حال حاضر حمایت از آمران به معروف ضعیف است و انتظار داریم این امر به ویژه به شکل حمایت مردمی در استان گیلان تقویت شود زیرا آثار چنین حمایت‌هایی از حمایت‌های قضایی بسیار بیشتر است.

 

امام جمعه شهرستان رودسر ضمن انتقاد از عدم پوشش مناسب رسانه‌ای مراسم‌هایی نظیر یادبود و یادواره‌های شهدا ابراز داشت: نحوه و میزان ارتباط ستاد امر به معروف و نهی از منکر با دستگاه قضایی خصوصا دادستان بسیار مهم و تعیین کننده است و باید این ارتباط مستمر و قوی باشد.

 

روحانی یادآور شد: تمرکززدایی از مرکز استان و برگزاری نشست‌های دوره‌ای بین دبیران ستاد امر به معروف و نهی از منکر در همه شهرستان‌های استان گیلان در حوزه ماموریت‌های این ستاد و رسانه‌ای کردن آن مطمئنا راهگشا خواهد بود.

 

وی ادامه داد: قانون امر به معروف و نهی از منکر بسیار قوی و خوب تدوین شده است و انتظار داریم ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان در تمام نشست‌های خود روی شعار مصوب مجلس که به تایید شورای نگهبان رسیده است، متمرکز باشد.

 

امام جمعه شهرستان رودسر افزود: پیشنهاد می کنم ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان رایزنی لازم را با استاندار انجام دهند تا دبیران ستاد امر به معروف شهرستانها نیز عضو شورای اداری بشوند.

 

روحانی اضافه کرد: اینکه برای همه حوزه‌ها از جمله آب، برق، گاز، راه‌سازی و‌ عمران بودجه و اعتبارات اختصاص داده می شود اما برای کار فرهنگی و‌ امر به معروف و نهی از منکر اعتباری در نظر گرفته نمی شود واقعا جای گله‌مندی دارد.

 

وی اظهار داشت: دبیران ستادهای امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهرستانها باید اختیارات تام داشته باشند و این کار را ما در شهرستان رودسر انجام دادیم زیرا این امر به سهم خود باعث موفقیت در ماموریت‌های محوله این ستاد می‌شود و خوب است این رویه در سایر نقاط استان هم در اولویت قرار گیرد.

 

امام جمعه شهرستان رودسر عنوان کرد: در حال حاضر نشست‌های ماهیانه نهاد امامت جمعه با فعالان و اعضای ستاد شهرستانی امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان رودسر برگزار می‌شود و چنین رویکردی می‌تواند در سایر شهرستان‌های استان هم اجرایی شود. 

 

روحانی در پایان ضمن اعلام حمایت از برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان رودسر خاطرنشان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان رودسر تماما از محل اعتبارات داخلی شهرستان تهیه و تجهیز شده است زیرا معتقدیم منافع چنین کار مثبتی متوجه همه ما خواهد بود.

کد خبر 1242177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha