ضرورت احداث یک کتابخانه و مجتمع فرهنگی بزرگ در آستارا

رضایی‌پور آستارا را شهری فرهنگی دانست و گفت: در این راستا احداث یک کتابخانه و مجتمع فرهنگی بزرگ در آستارا ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، عنایت رضایی‌پور امروز(یکشنبه، ۴ دی) در جلسه کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، گفت: روزانه ۳۰۰ کامیون محصولات مختلف به ویژه محصولات کشاورزی از آستارا به کشورهای حوزه سی‌آی‌اس صادر می‌شود.

 

فرماندار بندر آستارا با بیان‌اینکه با وجود این ظرفیت این شهرستتان از نبود پایانه محصولات کشاورزی رنج می‌برد، افزود: از طرفی دیگر محصولات کشاورزی به صورت مطلوب در آستارا سورت نمی‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه کشتارگاه بزرگ، مجتمع بزرگ فرهنگی ورزشی که به عنوان برند آستارا ظرفیت گردشگری هم داشته باشد و قابل استفاده برای علاقه‌مندان چندین رشته ورزشی باشد را در این شهرستان نداریم، تصریح‌کرد: زمینی پنج هکتاری برای راه‌اندازی چنین مجتمعی مورد نیاز است.

 

رضایی‌پور با بیان‌اینکه آستارا برای برگزاری مسابقات ورزشی منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه با مشارکت کشورهای حوزه سی‌آی‌اس ظرفیت خوبی داردگ، گفت: در این حوزه نیاز داریم اماکنی را ایجاد کنیم تا این ظرفیت را گسترش دهیم.

 

عالی‌ترین نماینده دولت در بندر آستارا با اشاره به اینکه این شهرستان فاقد بیمارستان فوق تخصصی خصوصی است، اضافه‌کرد: با توجه تفاوت قیمت ارزی که در داخل و خارج از کشور وجود دارد، اتباع از مرز آستارا وارد کشور شده و درمان خود را در استان‌های همچون اردبیل، تهران و آذربایجان‌شرقی پیگیری می‌کنند که با تاسیس هتل بیمارستانی  در آستارا می‌توان از این ظرفیت در جهت ارزآوری برای کشور بهره برد.

 

وی با بیان‌اینکه شهرستان آستارا ظرفیت ایجاد سایت پروازی جهت پرواز هواپیماهای سبک را دارد، ادامه داد: ایجاد کشتی گردشگری نیز یک ضرورت در آستارا است که می‌تواند به تقویت و توسعه گردشگری در این شهرستان کمک کند.

 

رضایی‌پور، توسعه پایانه بار و تیرپارک در شهرستان آستارا را یک لازمه دانست و خاطرنشان‌کرد: بحث چهاربانده کردن محور آستارا - اردبیل با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باید پیگیری شود تا پس از چهار سال هزینه برای ساخت، به مدت ۲۵ سال به بخش خصوصی واگذار شود تا برگشت سرمایه هم با مشکل روبرو نشود.

 

فرماندار بندر آستارا با اشاره به اینکه در بخش پسماند هم نیاز به حمایت است، اضافه‌کرد: تلاش‌هایی در این زمینه صورت گرفته و سرمایه‌گذاری از مشهد برای مدیریت پسماند شهری و تولید کمپوست از آن اعلام آمادگی کرده است.

 

وی، آستارا را شهری فرهنگی دانست و خاطرنشان‌کرد: در این راستا احداث یک کتابخانه و مجتمع فرهنگی بزرگ در آستارا ضرورت دارد.

 

رضایی‌پور با بیان‌اینکه شهرستان آستارا ظرفیت‌های بسیاری در سایر حوزه‌ها و زمینه‌ها دارد، گفت: برای توسعه همه جانبه آستارا نیازمند حمایت دولت و جذب سرمایه‌گذران هستیم.

 

کد خبر 1242178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha