برافراشتن پرچم عزای فاطمی در مساجد گیلان

 همزمان با نزدیک شدن به سالروز شهادت دخت نبی اکرم اسلام حضرت فاطمه‌الزهرا (س) پرچم عزای فاطمی در مساجد استان گیلان برافراشته شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان_مائده فلاحتکارضیابری:

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) با سیاهپوش کردن مساجد در عزای این بانوی بزرگوار به سوگ نشستند.

 

همزمان با نزدیک شدن به سالروز شهادت حضرت زهرا(ع) مراسم سوگواری و عزاداری بانوی بزرگ اسلام با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده شهدا در مساجد گیلان در حال برگزاری است.

 

همچنین این روزها تربت پاک شهدای گمنام در سراسر استان گیلان نیز میزبان خیل عزاداران سیده النساء العالمین حضرت زهرای مرضیه(س) است.

 

در این برنامه ها مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در سوگ حضرت فاطمه زهرا(س) به نوحه خوانی می پردازند و اشعاری را در رثای این بانوی بزرگ قرائت می کنند.

 

سخنرانان در این مجالس با برشمردن ویژگی زهرای مرضیه (س) به تبیین جایگاه و نقش بانوی بزرگ اسلام در حمایت از ولایت و دین اسلام می پردازند و مردم به ویژه بانوان ایران اسلامی را به تاسی از آن حضرت و پیروی از سبک فاطمی فرا می خوانند.

 

اعضای کانون‌های مساجد گیلان نیز در این استان همچنین با پخت و توزیع انواع نذورات، ضمن ابراز ارادات به حضرت زهرا(س)، عزاداران فاطمی را اطعام می‌کنند.

 

اعضای کانون های مساجد در برپایی ویژه برنامه های سالروز شهادت حضرت زهرا(س) سنگ تمام گذاشته‌اند و با حضور فعال خود لرزه در اندام دشمنان انداخته‌اند.

 

یوسف نیک‌انجام با اشاره به برپایی آیین عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد:  آیین عزاداری شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها ) با محوریت کانون های فرهنگی هنری در مساجد صومعه‌سرا در حال برگزاری است.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا افزود: تبیین فرهنگ فاطمی و مقام والای حضرت صدیقه اطهر(س) یکی از محورهای برنامه ریزی شده در آیین های عزاداری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

 

وی با اشاره به اهمیت الگو دانستن شخصیت والای حضرت زهرا (س) برای مردان و زنان گفت: عظمت مقام زن به واسطه وجود متعالی حضرت زهرا(س) در عالم به ظهور نشست و ایشان الگوی حقیقی انسان کامل برای تمام جهانیان شد.

 

نیک انجام با اشاره به برافراشته شدن پرچم عزای فاطمی در سطح کانون‌های مساجد خاطرنشان کرد: هدف از این اقدام ترویج سبک زندگی فاطمی است چرا که زندگی حضرت زهرا(س) سرشار از آموزه‌های والای انسانی و اخلاقی است.

 

 

حجت‌الاسلام عبدالحسین فنایی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) یکی از برترین و عالی‌ترین شخصیت‌های عالم اسلام هستند که در بقاء و پایداری و نشر و ترویج اصل دین اسلام زحمات زیاد و رنج‌های سختی را متحمل شده‌اند اظهار کرد: حضرت زهرا(س) یک انسان کامل و مظهر همه صفات جمالیه و جلالیه خداوند بوده و الگوی کاملی برای دختران است.

 

امام جماعت مسجد جامع شاندرمن به تبیین رسالت عزاداران فاطمی در برهه فعلی پرداخت و گفت: عزاداری ایام فاطمیه باید همچون عزاداری روز عاشورا باشد و نباید در بین این دو ایام شکاف ایجاد شود و سعی کنیم هر چیزی که حضرت زهرا به دنبال آن بود به آن عمل کرده و راه ایشان را ادامه دهیم.

 

وی با بیان اینکه در راستای تبیین و ترویج زندگی فاطمی مراسم های ایام فاطمیه مسجد جامع شاندرمن هر شب با استقبال کم نظیر مردم برگزار می شود خاطرنشان کرد: مراسم عزاداری فاطمی تعظیم شعائر الهی، مودت به اهل‌بیت (ع) و همراهی با حضرت زهرا (س) در دفاع از حریم امامت و ولایت است.

 

گفتنی است؛‌ برگزاری آئین ها و دسته های عزاداری در سطح مساجد و خیابان ها و اعلام عزای فاطمی از مهمترین فعالیت های اعضای کانون های مساجد است.

 

 

کد خبر 1242183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha