خداوند در آخرالزمان با فتنه ها و امتحانات مومنان را از غیرمومنان جدا می کند

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری گفت‌: عصر ظهور، عصرحقیقت ایمان و عمل صالح است. در آخرالزمان خداوند با فتنه ها و امتحانات مومنان را از غیرمومنان جدا می کند.

به گزارش خبرنگار مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری به مناسبت ایام فاطمیه در حسینیه حق شناس به سخنرانی پرداخت و گفت: در سیر عبودیت و بندگی الهی انسان ابتلائات و امتحانات زیادی وجود دارد، فرد یا جامعه مومن برای ورود به عالم ایمان باید از این ابتلائات و امتحانات عبور کنند زیرا با آن تطهیر شده و رشد می کنند.

وی افزود: با فتنه و امتحان مدعیان ایمان مسیر خود را از مومنان واقعی جدا می کنند، امیر مومنان امام علی(ع) درباره معرفت می‌فرمایند انسان باید مقام حقیقی امام را مشاهده کند، مومن در درجات ایمان به کمال نمی رسد مگر اینکه مرا در مقام حقیقت نورانیت بشناسد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ما برای سیر در وادی ایمان باید وارد بیت نور یعنی وادی ولایت و‌ایمان شویم، عنوان کرد: ایمان وادی است که از مسیر پذیرش ولایت می‌گذرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان اینکه وادی ایمان در قلب انسان است که آن را نورانی می کند و عرش الهی می شود. اظهار کرد: وقتی ایمان به قلب وارد شود در همه اعضای وجودی انسان منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه بیت نور ولایت انبیا و اهل بیت(ع) است، ابراز کرد:  این نور وارد قلب کسانی می شود که به آنها ایمان بیاورند. وقتی وارد بیت نورانی ایمان به ولایت شدیم باید در درجات آن سیر کنیم، قلب در سیر ایمانی خود هر لحظه نورانی تر می شود وقتی به قله نورانیت رسید مومن کامل می شود.

این استاد اخلاق با بیان اینکه امتحانات قلبی بسیار سخت است، عنوان کرد: خداوند متعال قلب مومن را ریاضت می دهد که حقیقت ایمان وارد آن شود وقتی وارد شد رشد کرده در مقامات نورانیت حقیقت محبت، نورانیت و ولایت امام در قلب او ظاهر می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان اینکه مسلما حقیقی شدن صرفا به شهادتین گفتن نیست بلکه خالص تسلیم دستورات الهی بودن است، گفت: این تسلیم شدن برای قلب است، تسلیم خدا شدن کار ساده ای نیست شرح صدر می‌خواهد، در شرح صدر انسان به حقیقت نورانیت امام می رسد.

وی با بیان اینکه برای مومن شدن امتحانات قلبی هست،  عنوان کرد: هر کس ادعا کند مومن است امتحان می شود. انسان حقیقت ایمان و توحید را فقط با نور امام درک خواهد کرد. زیرا امام نورالله است. این وادی همان حیات طیبه است.

این استاد اخلاق با بیان اینکه قلب مومن برای ایمان باید از ظلمات، رذایل و‌ پستی ها پاک شود،  اظهار کرد: عصر ظهور، عصر حقیقت ایمان و عمل صالح است. در آخرالزمان خداوند با فتنه ها و امتحانات مومنان را از غیرمومنان جدا می کند.  ولایت اهل بیت(ع) باید از قلب انسان مومن بجوشد که او را بهشتی کند.

کد خبر 1242241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha