هیئت مدافعین حرم باید بتواند پرچمدار و پیشتاز هیئت‌های  کهگیلویه و بویراحمد باشد

الهی گفت: راه اندازی هیئت مدافعین حرم در شهرستان بویراحمد با هدف انسجام در فعالیت های فرهنگی صورت گرفته و امیدواریم که این هیئت بتواند پرچمدار و پیشتاز هیئت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، علی فتح الهی امروز (۵ دی ماه) در نشست تبیین برنامه های سالرو شهادت حضرت زهرا (س) و همچنین سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ضمن تسلیت این مناسبت ها، اظهار کرد: با توجه به اینکه این دو مناسبت پیش رو را داریم، هیئت مدافعان حرم که قرار است پیشگام و حرکت دهنده هیئت های مذهبی در استان و شهر یاسوج باشد، باید در این مناسبت و دیگر مناسبت ها باید حضوری فعال داشته باشد.
 

جانشین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هیئت مدافعان حرم می تواند در مناسبت های پیش رو کارهای خوبی را در دستور کار داشته باشد، گفت: این هیئت باید با قدرت در برنامه حضور داشته و بتواند همه دستگاه‌های فرهنگی را در فعالیت ها با خود همراه کند.
 

وی خاطرنشان کرد: این هیئت می تواند برکات بسیاری را برای ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات داشته باشد، ضمن اینکه در زمینه جمع آوری نذورات برای پروژه های عمرانی در عراق می تواند نقش به سزایی ایفا کند.
 

الهی به ساخت درب باب المهدی(عج) که به استان واگذار شده اشاره کرد و افزود: ساخت این درب قطب فرهنگی، اهرمی برای فعالیت های فرهنگی در استان و همچنین دری از درهای بهشت برای مردم است.
 

جانشین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این درب حدود دو سالی است که در استان کار ساخت آن آغاز شده، قلم کاری و میناکاری آن در استان اصفهان صورت گرفته و سایر کارهای باقیمانده آن در استان به اتمام خواهد رسید.
 

وی با اشاره به اینکه درب بر روی تریلی در همه شهرهای استان گردش خواهد کرد، گفت: راه اندازی هیئت مدافعین حرم در شهرستان بویراحمد با هدف انسجام در فعالیت های فرهنگی صورت گرفته و امیدواریم که این هیئت بتواند پرچمدار و پیشتاز هیئت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.
 

الهی یادآور شد: این هیئت باید با برنامه ریزی مدون، منظم، استفاده از ظرفیت مداحان و دیگر اقشار بتواند برنامه های خوب و تاثیرگذاری در سطح شهرستان و استان در دستور کار داشته باشد.
 

جانشین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری همایش پیاده روی «حرم تا حرم» در شهرستان بویراحمد اشاره کرد و گفت: این همایش روز سه شنبه ۶ دی ماه جاری از حرم امامزاده عبدالله (ع) تا حرم امامزاده مختار (ع) به صورت خودجوش و مردمی برگزار می‌شود و انتظار داریم همه اعضای ستاد و هیئت مدافعین حرم در این همایش تاثیرگذاری خود را به منصه ظهور برسانند.


***جان محمد خوب پور نیز در این نشست ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) و همچنین شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: به لحاظ ساختاری تیمی را تشکیل دادیم تا بتوانیم در راستای هر چه بهتره وظایف هیئت مدافعین حرم گام های ارزنده را برداریم.
 

مسئول هیئت مدافعین حرم ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای اینکه هیئت بتواند به بهترین نحو به وظایف خود عمل کند، باید عضوگیری لازم صورت گیرد.
 

وی خاطرنشان کرد: آنچه می تواند هیئت را پیشران کند، فعالیت های اثرگذاری است که باید با کار کارشناسی در دستور کار قرار گیرد.
 

خوب پور استفاده از چهره های فرهنگی اثرگذار را در دستور کار دانست و ادامه داد: استفاده از ظرفیت دیگر هیئت ها نیز می تواند در راستای برگزاری مطلوب برنامه ها تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.
 

مسئول هیئت مدافعین حرم ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اینکه آسیب ها بیشتر در حوزه جوانان بوده، می توان از ظرفیت آن ها در این هیئت و همچنین اجرای برنامه ها بهره داری لازم را برای کاهش آسیب ها داشته باشیم.

کد خبر 1242263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha