نقش آفرینی مقام معظم رهبری و مردم،  عامل اصلی خاموشی آتش فتنه ۸۸ بود

حجت الاسلام خاضع گفت: نقش آفرینی رهبر حکیم انقلاب و مردم بصیر و عاشورایی ایران اسلامی، دو عامل اصلی شکست و خاموشی آتش فتنه ۸۸ بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام سید جواد خاضع امروز (۵ دی ماه) در دومین نشست ستاد استانی بزرگداشت یوم الله ۹ دی که در سالن جلسات استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: حماسه مردمی و عاشورایی یوم الله ۹ دی، به فتنه عظیم هشت ماهه در کشور که دشمنان حدود دو دهه برای آن برنامه ریزی کردند و ۱۷ سفارتخانه و هشت دفتر خارجی در آن نقش داشتند، پایان داد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه قبل از فتنه ۸۸ جبهه استکبار در چند کشور همسایه شمالی ایران با انقلاب رنگی توانستند افراد آمریکایی را بر سر کار بیاورند، گفت: شاید این انقلاب های رنگی، یک تمرین و رزمایشی بود، برای این که بتوانند در ایران هم چنین کودتایی را عملی کنند و این توهم را داشتند که این نقشه را در ایران هم اجرا کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: اما آنچه مانع اجرای این توطئه شد؛ بصیرت، هوشمندی، دشمن شناسی و ظرفیت انقلابی ملت ایران در تبعیت از ولایت فقیه بود که تمام محاسبات دشمنان را برهم زد.

 

حجت الاسلام خاضع ادامه داد: مقام معظم رهبرى با هدایت و روشنگری صبورانه، هوشمندانه و حکیمانه خود در مدیریت فتنه عظیم سال ۸۸ نشان داد که خلف صالح و شایسته امام خمینى (ره) است.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: مردم مؤمن و انقلابی ایران هم با خلق حماسه ماندگار ۹ دی، غیرت دینی، بصیرت، ولایت مداری، دشمن‌شناسی و وفاداری خود به اسلام، انقلاب و آرمان های والای امامین انقلاب را به نمایش گذاشتند.

 

وی تاکید کرد: این نقش آفرینی رهبر حکیم انقلاب و مردم بصیر و عاشورایی ایران اسلامی، دو عامل اصلی شکست و خاموشی آتش فتنه ۸۸ بود.

 

حجت الاسلام خاضع ضمن اشاره به اینکه باید حماسه عظیم ۹ دی را گرامی بداریم و بازخوانی کنیم، افزود: چون فتنه در مسیر انقلاب پایانی ندارد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا این انقلاب در سایه ولایت فقیه و دین پیشرفت می کند و جلو می‌رود، دشمن برای جلوگیری از پیشرفت آن توطئه می‌کند و دیدیم که فتنه‌های بعدی دشمن پیچیده‌تر و متفاوت تر است، چون دشمن از شکست‌های خود تجربه کسب کرد، درس گرفت و با شیوه های پیچیده تر، بازیگران جدید و جنگ ترکیبی و شناختی به میدان آمد.

 

وی تقارن ایام فاطمیه(س) و دهه بصیرت را فرصت ارزشمندی برای عمل به فریضه مهم «جهاد تبیین»، بصیرت افزایی و پاسخ به شبهات دانست و افزود: «جنگ ترکیبی» و «شناختی» راهکار امروز جبهه استکبار برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی است و دشمن از طریق جنگ شناختی و ادراکی در پی تأثیر بر بسترهای ذهنی و شناختی جامعه ما بوده و مهم ترین راهکار برای مقابله با «جنگ ترکیبی و شناختی» دشمن، «جهاد تبیین و روشنگری» است.

 

حجت الاسلام خاضع گفت: حضرت زهرا (س) بعد از رحلت پیامبر (ص) وقتی دید اسلام در خطر، دستاوردهای رسالت در حال از بین رفتن و خواص جامعه سکوت کرده اند، برای معرفی درست ولایت و دعوت مردم به ولایت مداری، شبانه به همراه خانواده یعنی امام علی و حسنین (ع) به خانه مردم مدینه و اصحاب باسابقه پیامبر (ص) از مهاجرین و انصار رفت و سفارش های پیامبر در مورد ولایت امام علی (ع) را به آنان یادآوری کرد و تا پای جان از ولایت امیرالمومنین(ع) دفاع کرد و در راه ولایت جانفشانی کرد و نخستین شهیده راه دفاع از ولایت شد.

 

این فعال فرهنگی و اجتماعی و مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در امور روحانیون مصداق بارز و اتم جهاد تبیین و بنیانگذار جهاد تبیین را حضرت زهرا سلام الله علیها دانست و ادامه داد: «ما برای دفاع از ولایت و معرفی خدمات و دستاوردهای انقلاب به بستگان، فامیل، همسایه ها، هم محله ای ها و همشهری ها با خانواده به خانه چند نفر رفتیم تا مبلغ اسلام، ولایت و انقلاب باشیم؟» خطبه ای که حضرت زهرا سلام الله علیها در مسجد خواندند و به نظرم به اشتباه به خطبه فدکیه معروف شده، آن خطبه منشور ولایت و امام شناسی و معارف دینی است.

 

وی شعار ۹ دی امسال را «میثاق مردم با رهبری، مقابله با جنگ ترکیبی دشمن» دانست و ادامه داد: بزرگداشت حماسه ۹ دی و برنامه‌های آن رویکرد تبیینی دارد و روح حاکم بر برنامه های ۹ دی از جنس تبیین، روشنگری و بصیرت افزایی است.

 

حجت الاسلام خاضع خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دشمن به دنبال بی ثبات سازی و ایجاد اختلاف و تفرقه در کشور است، برنامه های بزرگداشت یوم الله ۹ دی باید در راستای وحدت، همگرایی و تقویت انسجام ملی و پرهیز از هر گونه اختلاف و تفرقه باشد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: مراسم بزرگداشت یوم الله ۹ دی در سراسر استان برگزار می شود و این مراسم در شهر یاسوج مرکز استان روز جمعه ۹ دی، ساعت ۱۰ صبح در مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

 

وی گفت: سخنران مراسم یوم الله ۹ دی در شهر یاسوج، سردار رسول سنایی‌راد، معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا خواهد بود.

کد خبر 1242289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha