یک و بیست؛ روایتی از چند روز پایانی زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی

کتاب «یک و بیست» رمان امنیتی است که روایتگر چند روز پایانی زندگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است، کتابی که کمک می کند تا این قهرمان ملی و فراموش نشدنی را بیشتر بشناسیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین؛ کتاب «یک و بیست» مستندی داستانی به قلم علیرضا سکاکی نویسنده قزوینی است که نام کتاب برگرفته از واقعه ای است که ساعت یک و بیست دقیقه بامداد به وقت بغداد رخ داد، واقعه ای که در آن مردی به شهادت رسید که خواب و خوراک را برای دشمنان اسلام و این مرز و بوم حرام کرده بود؛ این کتاب 184 صفحه ای علاوه بر پرداختن به نحوه شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، نحوه ترور یکی از مسببین این جنایت در سرزمین اشغالی اسرائیلی را هم روایت می کند.

 

در خصوص این کتاب که استقبال مخاطبان سبب شده تا به چاپ دوم برسد، گفت وگویی با علیرضا سکاکی نویسنده این کتاب داشته ایم که در ادامه می خوانید:

 

کتاب «یک و بیست» را معرفی کرده و بفرمایید چقدر زمان برای نگارش این کتاب صرف کردید؟

کتاب یک و بیست اولین و تنها رمان امنیتی هست که علاوه بر روایت چند روز پایانی زندگی سردار به عملیات حساس و نفس گیر انتقام خون حاج قاسم و رویارویی مأموران امنیتی ما با مغز متفکر موساد در قلب تل آویو می‌ پردازد.

برای نوشتن این کتاب حدود ۶ ماه تحقیق و نگارش شده است که به لطف خداوند متعال موفق شدیم نشر این اثر را به سالروز شهادت حاج قاسم برسانیم و قبل از برگزاری مراسم به چاپ دوم برسد.

 

 

چرا تصمیم گرفتید این کتاب را بنویسید و از چه زوایایی به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در این کتاب پرداخته شده است؟

حاج قاسم به واسطه‌ مجاهدت‌ ها و تلاش ‌های شبانه روزی که برای ایجاد و حفظ امنیت منطقه داشتند به گردن تمام شیعیان و به خصوص ما ایرانی ‌ها حق دارند و به نظر بنده کم ترین کاری که از دست بنده برمی آمد نوشتن یک اثر برای ایشان بود. 

کتاب راوی های مختلفی دارد و از دیدگاه های متفاوتی به ماجرای شهادت و عملیات انتقام پرداخته شده است. 

 

 

با توجه به چاپ دوم کتاب یک و بیست، از نظر شما چه چیزی باعث استقبال از این کتاب شده و چه قشری بیشتر از این کتاب استقبال کرده اند؟

قطع یقین لطف خدا و برکت نام حاج قاسم شامل حال ما و «یک و بیست» شده که مورد استقبال قرار گرفته است، عموم مردم و قشر جوان و نوجوان از مخاطبان کتاب هستند و از طریق شبکه ‌های مجازی به خصوص کانالی که در ایتا دارم، پیام‌های زیادی از مردم دریافت کردم، البته علاوه بر قشر جوان، چند نفر از رزمندگان مدافع حرم و جانبازان دفاع مقدس هم اثر را مطالعه کرده و مورد استقبال آنها قرار گرفت.

 

آیا کتب دیگری هم توسط شما در حوزه شهدا نوشته شده و یا چاپ کتاب دیگری را در دستور کار دارید؟

کتاب سوژه ترور کتاب دیگری است که از بنده چاپ شده که به یکی از عملیات های داعش در تهران و نفوذ مأموران امنیتی ایرانی در شهر رقه سوریه می ‌پردازد و در حال حاضر هم یک اثر در دست چاپ دارم به نام ستاد 114 که این کتاب جزئیات اغتشاشات اخیر را بررسی می کند.

 

اگر سخن پایانی دارید بفرمایید؟

از لطف شما برای انجام این مصاحبه ممنون هستم، ان‌شاالله این اثر مورد رضایت حضرت ولیعصر(عج) و همچنین خود شهید قرار بگیرد.

کد خبر 1242297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha