معرفی بیت المقدس به عنوان پایتخت دائمی رسانه های عربی

اتحادیه عرب به منظور به رسمیت شناختن تمرکز بر آرمان های فلسطین اعلام کرد که بیت المقدس دارای عنوان پایتخت دائمی رسانه های عربی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « dohanews»، اتحادیه عرب به منظور به رسمیت شناختن تمرکز بر آرمان های فلسطین اعلام کرد که بیت المقدس دارای عنوان پایتخت دائمی رسانه های عربی است.

 

«احمد خطابی» ، دستیار دبیرکل و رئیس رسانه و ارتباطات اتحادیه عرب در این باره گفت: شورا با تاکید بر محوریت آرمان مشروع فلسطین، بیت المقدس را اولین پایتخت رسانه های عربی که بیانگر جایگاه احساسی و ویژگی تاریخی و حقوقی خاص این شهر مقدس است، انتخاب کرده است.

 

اظهارات این دیپلمات عرب در حاشیه رویداد «طرابلس به عنوان پایتخت رسانه های عرب  2022» بیان شد.

 

وی بیت المقدس را دارای جایگاه دائمی پایتخت رسانه های عربی اعلام کرد و گفت کههر سال یک پایتخت رسانه ای موقت عربی توسط شورا انتخاب می شود.

 

خطابی افزود: عنوان پایتخت رسانه‌ های عربی قدردانی از تلاش‌های یک پایتخت عربی است که عملکرد و دستاوردهای برجسته و ملموسی در عرصه رسانه‌ای داشته است.

 

پایتخت های موقت رسانه های عربی قبلی شامل دبی، بغداد و ریاض بودند.

 

دیپلمات‌ها همچنین در مراسم اختتامیه این رویداد در لیبی، جایزه «السرایا الحمرا» را برای آزادی مطبوعات به شیرین ابوعاقله، روزنامه‌نگار کشته شده الجزیره اهدا کردند.

 

رسانه‌های لیبیایی گزارش دادند که این روزنامه‌نگار اولین کسی بود که به عنوان دریافت‌کننده این جایزه معرفی شد.

 

این روزنامه نگار در روز  11 می ،وقتی در حال پوشش خبری حمله رژیم صهیونیستی در جنین بود، مورد اصابت گلوله نیروهای اسرائیلی قرار گرفت و به شهادت رسید.

کد خبر 1242365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha