تبیین سیره فاطمی لازمه دفاع از حقانیت شیعه و اسلام است

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: از جمله الزامات دفاع از حقانیت شیعه و اسلام، تبیین سیره و سبک زندگی نورانی حضرت زهرا(س) است.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا مطهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان قم، ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) ابراز داشت: راه سعادت دنیا و آخرت این است که به شکل عملی به سیره و سبک زندگی حضرات معصومین(ع) به ویژه حضرت زهرای مرضیه(س) تأسی بجوییم و به حول و قوه الهی در این مسیر ثابت قدم بمانیم.

 

وی افزود: در واقع آنچه ما به عنوان شیعه و محب می بایست از خاندان عصمت و طهارت الگوگیری کنیم، ناظر به گفتار نورانی و سبک زندگی آن بزرگواران است، به خصوص در رابطه با صدیقه کبری (س) که خود حجتی بر سایر اهل بیت(ع) به شمار می روند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: متأسفانه ما نسبت به ترویج سیره اهل بیت (ع) به ویژه حضرت زهرا (س) در جامعه کار چندان شایسته و بایسته‌ای انجام نداده ایم و حال آن که اگر حق مطلب را در این باره ادا می کردیم، قطعاً وضعیت جامعه ما به مراتب بهتر از وضع فعلی بود.

 

وی بیان داشت: از جمله دلایل عمده گرفتاری‌ها و مشکلات و ناهنجاری‌های جامعه ما، دور شدن از فرهنگ و سبک زندگی ائمه اطهار (ع) به ویژه فرهنگ و مکتب حضرت فاطمه (س) است، چه آنکه به هر میزان که ما به این شاخصه‌ها نزدیک تر شویم، آرامش و آسایش روحی و روانی بهتری در زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی خود دریافت می کنیم.
 

کد خبر 1242392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha