برگزاری برنامه‌ های هفته «بصیرت» در ۵۰۰ مسجد فعال استان فارس

حجت الاسلام ملک مکان گفت: در ۵۰۰ مسجد فعال استان فارس برنامه‌ های هفته «بصیرت» با رویکرد تبیین مسائل مرتبط با فتنه ۸۸ و بررسی ابعاد دخالت بیگانگان در امور داخلی کشور برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حجت الاسلام حسین ملک مکان، امروز دوشنبه (5 دی) در نشست خبری که با موضوع اعلام برنامه های یوم الله 9 دی و هفته بصیرت و میثاق امت با ولایت برگزار شد، گفت: دشمن پس از فتنه 88 با تشدید تحریم ها سعی کرد تا فشار بر جمهوری اسلامی ایران را افزایش دهد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس با گرامیداشت و ارج نهادن به حضور مردم در حادثه 9 دی افزود: مردم ما در 9 دی با ایمان دینی خود بسیج شدند و نقشه شوم دشمن را خنثی کردند و 9 دی طبق بیانان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مانند حوادث اولیه انقلاب اسلامی است که همواره باید زنده نگاه داشته شود.

وی اضافه کرد: از سال 88 تا به امروز، مردم ما هر ساله یوم الله 9 دی را با تشکیل تجمعات و برگزاری راهپیمایی، گرامی می دارند و با میدان آمدن در این روز بار دیگر بصیرت خود در مقابل نقشه دشمنان رزا به توصیر می کشند.

حجت الاسلام ملک مکان با اشاره به همزمانی هفته «بصیرت» با  سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: در این هفته که از 2 تا 9 دی خواهد بود، برنامه ‌های متعددی در استان با محوریت جهاد تبیین برگزار می شود.

وی همچنین از برگزاری برنامه های هفته «بصیرت» در مساجد استان خبر داد و گفت: در 500 مسجد فعال استان فارس برنامه‌ های هفته «بصیرت» با رویکرد تبیین مسائل مرتبط با فتنه 88 و بررسی ابعاد دخالت بیگانگان در امور داخلی کشور برگزار می شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: 9 دی مقارن با روز جمعه و برپایی نماز جمعه است و برای برگزاری راهپیمایی و تجمع در 80 شهر استان قبل از اقامه نماز جمعه برنامه ریزی شده است.

وی با اعلام برنامه های 9 دی در شهر شیراز هم گفت: تجمع گرامیداشت روز «بصیرت» ساعت ۱۰ صبح روز جمعه در بست «آیت الله شهید دستغیب» و با حضور و سخنرانی سردار «سپهر»، جانشین فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح کشور و حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان استانی برگزار خواهد شد و از تمام اقشار مختلف استان برای حضور پرشور در این تجمع دعوت می کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با اعلام سایر برنامه های هفته «بصیرت» در استان ادامه داد: تهیه و انتشار محتوای دیجیتال در فضای مجازی با رویکرد «جهاد تبیین» برای دانش ‌آموزان استان، برگزاری مسابقات فرهنگی، سیاسی و ... از جمله این برنامه هاست.

حجت الاسلام ملک مکان از تشییع شهدای گمنام دوران دفاع مقدس هم در بخش دیگری از سخنان خود خبر داد و بیان کرد: پیکر مطهر هشت شهید گمنام و 2 شهید بانام دفاع مقدس ساعت 9 صبح 6 دی و همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) از میدان «ارم» شیراز به سمت میدان «نمازی» و سپس بلوار «زند» به سمت میدان «امام حسین (ع)» تشییع می شود.

وی همچنین اعلام کرد: پیکر مطهر چهار تن از شهدای گمنام در استانداری فارس، اداره‌ کل آموزش و پرورش استان، مجتمع «صدرا شیمی» وزارت دفاع و مجتمع «پردیس» دانشگاه علوم پزشکی شیراز به خاک سپرده خواهد شد و پیکر سایر شهدا پس از انجام مراسم تشییع در شیراز به قادرآباد، جویم، خاوران، مرودشت و خرامه منتقل و در آنجا به خاک سپرده خواهند شد.

 

کد خبر 1242419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha