سیره سیاسی حضرت زهرا(س) بهترین شیوه ولایتمداری است

آیت الله سلیمانی با اشاره به سیره سیاسی حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: آن حضرت یکی از ولایت‌مدارترین اشخاص در زمان خود بودند که با دفاع از حریم ولایت، آموزه‌های الهی را متجلی کردند.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، آیت الله عباسعلی سلیمانی عصر امروز (۵دی) در سومین روز مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) که به همت دفتر حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری با حضور مردم و سید محمود حسینی پور، استاندار دیارعلویان برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه از حضرت زهرا(س) بعنوان محور هستی یاد اظهار کرد: نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) از بین امت اسلامی رخت بربست و قرآن و عترت را دو میراث گرانبها برای تداوم اسلام ناب محمدی معرفی کرد.

 

نماینده سابق ولی فقیه و امام جمعه کاشان با بیان اینکه به فرموده رسول خدا(ص) تمسک به این دویادگار رسول خدا(ص) موجب رستگاری و فلاح انسان می شود و هرگز با تمسک به این دو انحراف موجب نخواهد شد، افزود: حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) هر دو حجت خدا و معصوم به نص قرآن کریم هستند اما بعد از رحلت حضرت محمد مصطفی(ص) مورد بی مهری قرار گرفتند.

 

وی با بیان اینکه این دو بزرگوار دو شیوه سیاسی متفاوت از هم را اختیار کردند، گفت: حضرت علی(ع) شیوه سکوت(صبر) با مقداری اعتراض ملایم را پیش گرفتند اما آن حضرت در مواقعی که به نفع اسلام و مسلمین بود پیش قدم می شد به گونه ای که شیعه و سنی به این موضع امام علی(ع) اعتراف دارند. همانند واقعه قادسیه که  عمر بن خطاب خلیفه دوم مسلمانان، در ابتدا خود را فرمانده جنگ قادسیه خواند؛ اما در پی توصیه امام علی(ع) در مدینه ماند. و حضرت علی(ع) امام حسن مجتبی(ع) را برای فرماندهی این نبرد برگزید.

 

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه زهرای اطهر(س) در وقایع بعد از رحلت پیامبر(ص) خروشید و خطبه های آتشین را ایراد کرد،‌ ادامه داد: خطبه حضرت زهرا(س) موجب شد همگان بفهمند که بعد از پیامبر(ص) تصدی برحکومت انحرافی بیش میشت.

 

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در حیات کوتاه خود دست بیعت به خلافت نداد چرا که مشروعیت حکومت از دیدگاه آن حضرت جای شک و شبهه داشت، گفت: حضرت زهرا(س) به دفاع از حق مسلم حضرت علی(ع) برای خلافت، قیام کرد و تازیانه و سیلی حواله برعلی(ع) بر بدن حضرت زهرا(س) نشست.

 

آیت الله سلیمانی خاطرنشان شد:حضرت فاطمه زهرا(س) بزرگ بانوی اسلام در عمر کوتاه خویش در معنویت و کسب معرفت جایگاه والایی داشتند. ایشان یکی از ولایت‌مدارترین اشخاص در زمان خود بودند که با دفاع از حریم ولایت، آموزه‌های الهی را متجلی کردند.  

 

وی  اضافه کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) در خطبه کوبنده خود در بین زنان مدینه، ولایت و رهبری امیرمومنان علی(ع) را مطرح کرد و عدول از امام علی(ع) را انحرافی بس بزرگ قلمداد کرد و از آثار شوم آن انحراف از قرآن و احکام را بر شمرد.

 

 

کد خبر 1242469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha