برنامه‌ریزی برای تامین کود شیمیایی چایکاران در فصل زراعی پیش رو

جهانی از برنامه‌ریزی برای تامین کود شیمیایی چایکاران در فصل زراعی پیش رو خبر داد و گفت: تاکنون ۹۲ درصد از مطالبات چایکاران شمال پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حبیب جهانساز شامگاه دوشنبه( ۵ دی ماه) در گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: در حال حاضر مقدمات لازم برای اصلاح و بهزراعی باغات چای فراهم شده است.

 

رئیس سازمان چای کشور ضمن اشاره به پرداخت ۹۲ درصدی مطالبات چایکاران عنوان کرد: تسهیلات ارزان قیمت از طریق صندوق پیش‌بینی شده است تا مردم بتوانند این تسهیلات را آسان تر دریافت کنند.

 

جهانساز تصریح کرد: در بخش تامین کود شیمیایی برای فصل زراعی پیش رو هم حمایت‌های لازم حتما از کشاورزان چای کار به عمل خواهد آمد و از طریق صندوق حمایت، تسهیلات سرمایه در گردش برای کارگزاران فراهم شده است.

 

وی با بیان اینکه برای چایکاران در مورد بیمه باغات چای پیش‌بینی‌هایی انجام شده است اضافه کرد: تلاش داریم با این راهبرد بیمه باغات چای را با تفاهم‌نامه‌ای که از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی برقرار کردیم تسریع ببخشیم تا باغداران بتوانند باغات چای خود را راحت‌تر بیمه کنند.

 

رئیس سازمان چای کشور ادامه داد: برای بازنشستگی کشاورزان چایکار هم تفاهم‌نامه‌ای را با صندوق بیمه روستایی و عشایری منعقد کردیم تا کشاورزان را بیمه کنیم و هزینه آن هم قرار است از بهای برگ سبز چای آینده کسر شود.

 

جهانساز در پایان خاطرنشان کرد: برای کشاورزان چایکاری که سن آنها از ۵۰ سال بیشتر است نیز قرار است از بیمه عمر استفاده کنیم تا کشاورزان چایکار بتوانند از مزایای پیش‌بینی شده بهره‌مند شوند.

کد خبر 1242482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha