۸ کیلومتر باقیمانده آزادراه قزوین رشت خرداد سال آينده تکمیل می‌شود

دوستی گفت: طبق برنامه پروژه هشت کیلومتر باقیمانده آزادراه قزوین به رشت در خرداد ماه ۱۴۰۲ تکمیل می‌شود اما تلاش می‌کنیم تا آن زمان دسترسی‌هایی را از این مسیر برای گشودن گره‌های ترافیکی ایام نوروز ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، میلاد دوستی شامگاه دوشنبه (۵ دی) در گفت‌و‌گوی خبری روند اجرای هشت کیلومتر باقیمانده پروژه آزادراه قزوین به رشت اظهار داشت: این پروژه یکی از پروژه‌های شاخص کشور است که در منطقه جغرافیایی مهمی هم اجرا می‌شود.

 

مجری پروژه آزاد راه قزوین به رشت با بیان اینکه پس از سفر رئیس جمهور به استان گیلان مصوبات خوبی در مورد پروژه آزاد راه قزوین به رشت مصوب شد عنوان کرد: استاندار گیلان برای تامین اعتبار این پروژه بسیار کمک کردند و حضور فعالی هم در این زمینه داشتند. 

 

دوستی ضمن اشاره به انباشت معوقات کارگری و تامین نقدینگی به عنوان دو مشکل پیش روی پروژه ابراز داشت: خوشبختانه با کمک‌های انجام شده توانستیم ماه گذشته معوقات مربوط به ۶ ماه یعنی تا شهریور را پرداخت کنیم و امروز هم جلسه‌ای داشتیم تا بتوانیم در پایان همین ماه معوقات چند ماه باقیمانده کارگران را تسویه کنیم. 

 

وی با بیان اینکه پروژه آزاد راه قزوین به رشت در حال حاضر از روند اجرایی خوبی برخوردار است ابراز داشت: این پروژه در رودبار هشت کیلومتر و شامل ۶ دستگاه پل و چهار دستگاه تونل است که عملیات سازه‌ای هر شش پل به میزان بیش از ۹۰ درصد انجام شده است.

 

مجری پروژه آزاد راه قزوین به رشت ادامه داد: در بخش ساخت تونل تاکنون ۲ دستگاه تونل را تکمیل کردیم و ۲ دستگاه تونل دیگر هم اینک ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و انتظار داریم تا قبل از پایان سال بتوانیم در حوزه تونل‌ها بخش اعظمی از کار را انجام دهیم.

 

دوستی اضافه کرد: تاخیری که در روند تزریق اعتبارات انجام شد مقداری از زمانبندی پروژه هشت کیلومتر قزوین به رشت را به تاخیر انداخت اما با این اوصاف تلاش می‌کنیم بخش عمده‌ای از کار را به فروردین ۱۴۰۲ برسانیم.

 

وی یادآور شد: طبق برنامه سازمان برنامه و بودجه پروژه هشت کیلومتر باقیمانده از آزادراه قزوین به رشت باید در خرداد ماه ۱۴۰۲ تکمیل شود، اما تلاش می‌کنیم تا آن زمان دسترسی‌هایی را از این مسیر ایجاد کنیم تا از این طریق گره‌های ترافیکی ایام عید نوروز برطرف شوند. 

 

مجری پروژه آزاد راه قزوین به رشت خاطرنشان کرد: با توجه به روندی که در این پروژه وجود دارد تامین نقدینگی ماهانه برای تسریع در عملیات اجرایی تعیین کننده خواهد بود همچنین در اینجا از سازمان بازرسی و دستگاه قضایی استان گیلان برای رفع موانع کار و مسائلی که در زمینه معارضین وجود داشت قدردانی می‌کنیم.

کد خبر 1242483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha