پیکر مطهر سه شهید گمنام در شهرهای رشت، رودبار و فومن تشییع می شود

حبیبی گفت: مراسم تشییع سه شهید گمنام همزمان با شهادت حضرت زهرا (س) در شهرهای رشت، فومن و رودبار برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حسن حبیبی شامگاه دوشنبه( ۵ دی) در گفت‌و‌گوی خبری در مورد جزئیات تشییع پیکر شهدای گمنام در مناطق مختلف استان گیلان اظهار داشت: در ایام فاطمیه و سالگرد شهادت حاج قاسم و در دهه بصیرت پیکر مطهر ۴۰۰ شهید در سراسر کشور تشییع خواهد شد.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان عنوان کرد: استان گیلان هم از این میان میزبان سه شهید دوران دفاع مقدس است که امروز(۶ دی) در میدان شهدای ذهاب شهرداری رشت روی دستان مردم قدرشناس و ولایتمدار این شهر تشییع خواهد شد.

 

حبیبی در مورد چگونگی تشییع این شهدا در شهر رشت هم اضافه کرد: این سه شهید از محل سپاه مرکزی رشت واقع در میدان پاسداران به سمت میدان شهدای ذهاب و پیاده راه فرهنگی رشت تشییع می‌شوند.

 

وی تصریح کرد: پس از اقامه نماز بر پیکر این سه شهید گمنام، پیکرها به سمت فومن و رودبار منتقل می‌شوند و برنامه تشییع و  تدفین در شهرستان فومن ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه از میدان ولیعصر تا پارک شهر برگزار و در همان محل پارک شهر تدفین خواهد شد. 

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان ادامه داد: تشییع پیکرهای شهدای دیگر در شهرستان رودبار در دو مقطع انجام می شود که در بخش رستم آباد از جلوی مسجد جامع به سمت پارک شادی و ساختمان بسیج لوشان است.

 

حبیبی با بیان اینکه در گیلان ۱۳۹ شهید گمنام در ۵۳ نقطه استان تدفین شده‌اند خاطرنشان کرد: دو نفر از این شهدا ۱۹ ساله و یک نفر ۲۰ ساله است  که در عملیات خیبر در جزیره مجنون و والفجر مقدماتی تحفص شدند.

کد خبر 1242484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha