گیلان غرق در عزا و ماتم دخت نبی اکرم(ص)

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، مردم ولایتمدار گیلان با شرکت در مراسم سوگواری و عزاداری وفاداری خود را به خاندان پیامبر نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، عزاداران فاطمی در گیلان از شب گذشته با حضور در دسته‌های زنجیرزنی و سینه‌زنی در نقاط مختلف این استان به عزاداری پرداختند و اکنون نیز در حسینه‌ها و مساجد شهری و روستایی نیز آیین‌های عزاداری دایر است.

 

همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) پیکر مطهر سه شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس نیز با حضور مردم شهید پرور این استان در حال تشییع است.

 

مردم عزادار در آیین های عزاداری همراه با دستجات سینه زنی و زنجیرزنی و تشیع نمادین بانوی گرامی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) از محل تکایا به سمت خیابان های شهرهایشان عزاداری کردند.
 

مردم با برپایی سفره های نذری و عزاداری در سالروز شهادت مادر امامت و همسر ولایت به آن حضرت ابراز ارادت کردند، مداحان و سخنرانان نیز در مراسم سوگواری سالروز شهادت دختر گرامی پیامبر اسلام (ص) با تسلیت شهادت آن بانوی گرامی اسلام به ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) پرداختند.

 

برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پخش نذورات برای پذیرایی از عزاداران دخت نبی مکرم اسلام در روز شهادت حضرت زهرا(س) از فعالیت‌هایی است که در عزاداری فاطمی به چشم می‌خورد.

 

به گزارش خبرنگار شبستان در شهرستان‌های فومن، صومعه‌سرا، شفت، ماسال و رضوانشهر نیز آیین‌های عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه (س) با حضور پرشور مردم در حال برگزاری است.

 

 

کد خبر 1242505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha