فرهنگ فاطمی(س) را برای نسل امروز با زبان خودشان ترویج بدهیم

حجت الاسلام دوستیان با بیان اینکه ما باید تفکرات حضرت فاطمه زهرا (س) را جهانی‌سازی کنیم، گفت: باید برای نسل امروز فرهنگ‌سازی با زبان خود آنها داشته باشیم.

حجت الاسلام حسن دوستیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا س)، گفت: حضرت فاطمه زهرا (علیها السلام) در نزد مسلمانان برترین و والامقام‌ترین بانوی جهان در تمام اعصار است، ولایت مداری، ایمان، همسرداری و تربیت بهترین و شریف ترین مخلوقات خداوند از ایشان الگو و اسوه ای بی نظیر ساخته است. 

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرپل ذهاب، افزود: برگزاری مراسم ایام فاطمیه و روزهایی که مردم در شهادت دردانه پیامبر اعظم(ص) به سوگ می‌نشینند، یاد و نام بی بی دو عالم علیها‌ سلام همواره زنده نگه داشته می شود لذا همواره باید در تکریم و بزرگداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) تلاش شود و آن را جزء شعائر اسلامی دانست.

 

وی با اشاره به اینکه برای شناخت حضرت فاطمه زهرا(س) باید از ابزار روز نیز بهره ببریم، خاطرنشان کرد: معرفی شخصیت حضرت نباید فقط مختص روز زن و یا ایام فاطمیه باشد بلکه در جامعه امروز ما هدف دشمنان الگوسازی نامناسب برای زنان جامعه است. ما باید از ابزارهای روز و رسانه‌های دیداری و شنیداری بهره ببریم تا از این طریق الگوسازی مناسب برای بانوان جامعه ما شکل بگیرد.

 

حجت الاسلام دوستیان، تصریح کرد: همزمان با شهادت حضرت فاطمه(س) سیاهپوش شدن خیابان ها و شهرستان، برگزاری سوگواری در هیات و مساجد شهرستان و مراسم عزادادی و سینه زنی و اجتماع بزرگ عزاداران درب حرم مطهر احمد ابن اسحاق(ره) و سخنرانی از برنامه‌های سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) بود که برگزار شد.

کد خبر 1242556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha