درس های فاطمیه ولایتمداری، وفاداری و جهاد تبیین است

حجت الاسلام سید بهروز حسینی گفت: یکی از درس های فاطمیه ولایتمداری، وفاداری و جهاد تبیین است و این درس ها در واقع طریقه زندگی صحیح برگرفته از آیات قرآن کریم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۶ دی ماه) مجلس عزای حضرت زهرا (س) به میزبانی مجمع سادات شهرستان جیرفت در مسجد جامع این شهر اقامه شد.

 

حجت الاسلام سید بهروز حسینی در این مراسم، ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س)، گفت: اهل بیت (ع) سفارش کرده و فرموده اند؛ در شادی ما شاد باشید و چنانچه حزن و اندوهی بر ما وارد شد شما هم اندوهگین شوید.

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان افزود: عزاداری برای اهل بیت (ع) همچون دو روی سکه است، یک روی آن حزن و انده در رثای آنها و روی دیگر، عبرت ها و درس ها است.

 

وی با تاکید بر این که باید در زندگی سیره اهل بیت (ع) سرمشق ما باشد، بیان کرد: اگر ما سیره اهل بیت (ع) مخصوصا حضرت زهرا (س) را در زندگی پیاده کردیم آنگاه می توان گفت که ما فاطمیه را درک کرده ایم و فردای قیامت نیز از شفاعت آن حضرت بهره مند خواهیم شد.

 

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: یکی از درس های فاطمیه ولایتمداری، وفاداری و جهاد تبیین است و این درس ها در واقع طریقه زندگی مطابق با آیات قرآن کریم است.

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان عنوان کرد: حضرت زهرا (س) فرمودند؛ سه چیز در دنیا برای من دوست داشتنی است یکی تلاوت قرآن کریم و عمل به آن، نگاه به چهره پدرم و انفاق در راه خدا.

 

وی با اشاره به این که تلاوت قرآن کریم باید همراه با عمل باشد، تصریح کرد: خداوند در آیه ۱۵۵ سوره بقره جلوه های پایداری را به پنج دسته تقسیم کرده است.

 

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: اولین جلوه پایداری در این آیه، خوف و ترس است و خداوند در مسیر عاشورا و فاطمیه انسان را امتحان می کند.

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ابراز کرد: امروز خدا ما را امتحان کرده و با ترقه بازی برخی، نباید ترسید و در جا زد.

 



وی بیان کرد: وقتی به تاریخ می نگریم می بینیم میثم تمار در مسیر دفاع از حریم ولایت با برنامه ریزی بحران ها را تبدیل به فرصت می کند و هرگز ترس به دل راه نمی دهند.

 

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: میثم تمار فاطمیه را درک کرده بود و تا پای جان دست از حمایت ولی خدا برنداشت و فضائل حضرت علی (ع) را بر زبان جاری می کرد.

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان اظهار کرد: شهدا های مدافع حرم جنایات و وحشگیری های داعشی های ملعون را به چشم خود دیدند اما چون فاطمیه را درک کرده بودند، تا پای جان از حرم اهل بیت (ع) دفاع کرده و عاقبت به شهادت رسیدند.

 

وی در  خاتمه خاطرنشان کرد: امروز برای زمینه سازی ظهور حضرت حجت باید در مسیر فاطمیه گام برداریم.

 

گفتنی است؛ هر ساله سادات شهرستان جیرفت در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) با اقامه عزای فاطمی میزبان مردم شهرستان هستند.

کد خبر 1242619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha